ORNAGHI, VERONICA MARIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 21.911
NA - Nord America 11.687
AS - Asia 4.438
OC - Oceania 363
AF - Africa 216
SA - Sud America 179
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 21
Totale 38.815
Nazione #
IT - Italia 13.426
US - Stati Uniti d'America 11.222
FR - Francia 2.213
CN - Cina 1.167
SG - Singapore 1.103
DE - Germania 935
GB - Regno Unito 891
SE - Svezia 791
IE - Irlanda 780
RU - Federazione Russa 631
UA - Ucraina 555
HK - Hong Kong 437
CA - Canada 419
AU - Australia 331
IL - Israele 253
GR - Grecia 244
DK - Danimarca 222
IN - India 214
ID - Indonesia 195
VN - Vietnam 176
TR - Turchia 169
FI - Finlandia 162
AT - Austria 155
PH - Filippine 142
NL - Olanda 140
ES - Italia 124
CH - Svizzera 118
IR - Iran 117
MY - Malesia 96
PT - Portogallo 86
BR - Brasile 76
RO - Romania 70
BE - Belgio 68
MT - Malta 66
JP - Giappone 64
NG - Nigeria 64
TW - Taiwan 60
TH - Thailandia 45
EG - Egitto 39
CO - Colombia 35
SA - Arabia Saudita 35
KR - Corea 34
ZA - Sudafrica 34
HU - Ungheria 33
PL - Polonia 32
NO - Norvegia 24
NZ - Nuova Zelanda 24
AR - Argentina 20
HR - Croazia 19
CZ - Repubblica Ceca 18
LV - Lettonia 18
PK - Pakistan 18
RW - Ruanda 18
CL - Cile 17
JO - Giordania 16
KE - Kenya 16
LB - Libano 16
AE - Emirati Arabi Uniti 15
BG - Bulgaria 15
EC - Ecuador 15
MX - Messico 15
GH - Ghana 13
LT - Lituania 12
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 12
BD - Bangladesh 11
LK - Sri Lanka 11
EE - Estonia 10
EU - Europa 10
PE - Perù 8
PS - Palestinian Territory 8
TT - Trinidad e Tobago 8
RS - Serbia 7
SI - Slovenia 7
SM - San Marino 7
FJ - Figi 6
JM - Giamaica 6
NP - Nepal 6
PA - Panama 6
PR - Porto Rico 6
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 6
AL - Albania 5
CM - Camerun 5
CY - Cipro 5
A1 - Anonimo 4
BA - Bosnia-Erzegovina 4
BW - Botswana 4
ET - Etiopia 4
QA - Qatar 4
SC - Seychelles 4
GY - Guiana 3
IQ - Iraq 3
MA - Marocco 3
MD - Moldavia 3
MV - Maldive 3
TZ - Tanzania 3
UY - Uruguay 3
BY - Bielorussia 2
DM - Dominica 2
FM - Micronesia 2
GE - Georgia 2
Totale 38.781
Città #
Ann Arbor 2.574
Milan 1.676
Singapore 958
Rome 872
Dublin 707
Jacksonville 652
Chandler 624
Frankfurt am Main 583
Woodbridge 568
Wilmington 529
Dearborn 505
Ashburn 403
New York 390
Hong Kong 372
Fairfield 366
Houston 341
Princeton 315
Santa Clara 265
Boardman 264
Turin 212
Florence 203
Nanjing 197
Bologna 165
Seattle 163
Paris 157
Padova 146
Vienna 138
Naples 134
Shanghai 128
Palermo 124
Beijing 120
Cambridge 119
Dong Ket 117
Verona 117
Bari 114
Jakarta 112
Lachine 104
Napoli 94
Melbourne 89
Dallas 87
Guangzhou 87
Brescia 85
Monza 80
Athens 79
Torino 79
Sydney 75
Parma 74
Toronto 73
Brisbane 69
Tel Aviv 67
Genoa 64
Bergamo 63
Catania 63
Nanchang 55
Como 50
Ottawa 49
London 47
Chicago 46
Shenyang 46
San Diego 45
Delhi 44
Trento 44
Andover 42
Cagliari 42
Hebei 41
Helsinki 41
Vicenza 39
Modena 38
Kuala Lumpur 37
Thessaloniki 37
Altamura 36
Jinan 36
Menlo Park 36
Redmond 36
Villiers-sur-Marne 36
Lawrence 35
Mountain View 34
Hangzhou 33
Jerusalem 33
Perugia 33
Trieste 32
Manchester 31
Brussels 30
Changsha 30
Fremont 30
Council Bluffs 29
Jiaxing 29
Kunming 29
Southwark 28
Tianjin 28
Desio 27
Washington 27
Zhengzhou 27
Falls Church 26
Lissone 26
Messina 26
Birmingham 25
Caserta 25
Sesto San Giovanni 25
Vigevano 25
Totale 18.408
Nome #
Social and emotional learning for children with learning disability: Implications for inclusion 3.704
Lo sviluppo della competenza emotiva e del comportamento prosociale nei bambini: una ricerca sulla socializzazione emotiva al nido 1.334
Toolkit per la valutazione delle abilità sociali ed emotive a scuola 1.210
La socializzazione emotiva nei contesti educativi per l'infanzia. Conversare sulle emozioni al nido 969
Emotion regulation, emotional self-efficacy and empathy: A research in preadolescence [Regolazione delle emozioni, autoefficacia emotiva ed empatia: Una ricerca in preadolescenza] 916
La relazione fra mind-mindedness, credenze sulle emozioni e stile di socializzazione emotiva delle educatrici al nido. 642
Uso e comprensione del lessico mentalistico come predittori della teoria della mente in bambini di scuola primaria 634
Emozioni al nido. Un progetto di ricerca-intervento sul potenziamento di competenze linguistiche, socio-emotive e cognitive al nido 614
Empatia e prosocialità tra natura e cultura 609
La psicologia culturale di Bruner. Aspetti teorici ed empirici 607
EmQue-I13: adattamento italiano del Questionario sull'Empatia dei bambini nella prima infanzia 564
Attaccamento e comprensione delle emozioni in età scolare: quale legame? 559
Lessico psicologico e teoria della mente: un training study con bambini in età pre-scolare 551
PROMEHS: un programma d’intervento per promuovere la salute mentale a scuola 531
L'intervento narrativo nella promozione dello sviluppo socio-emotivo al nido 446
Lo sviluppo della teoria della mente emotiva al nido: una proposta di intervento conversazionale 445
The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language 440
Lessico psicologico e teoria della mente: uno studio con bambini di scuola primaria 395
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Storie per conversare sulle emozioni con i bambini al nido 363
The Italian version of the Empathy Questionnaire for 18- to 36-months-old children: Psychometric properties and measurement invariance across gender of the EmQue-I13 363
Pratiche di socializzazione emotiva al nido: uno studio multi-metodo 357
Stili di socializzazione emotiva materna, regolazione emotiva ed empatia nella prima infanzia 347
Teoria della mente e comprensione del lessico psicologico nei bambini: dati preliminari di validazione del Test di Lessico Emotivo (TLE) 340
Does training toddlers in emotion knowledge lead to changes in their Prosocial and aggressive behavior toward peers at nursery? 332
Patterns of Association between Early Childhood Teachers' Emotion Socialization Styles, Emotion Beliefs and Mind-Mindedness 332
Toddlers’ Empathic Behavior: The Role Of Emotion Regulation, Language, and Maternal Emotional Style 309
La competenza emotiva dei bambini. Proposte psicoeducative per le scuole dell'infanzia e primaria 306
Preschoolers’ prosocial behavior and its relation with language and socio-emotional abilities 299
Emotional state talk and emotion understanding: A training study with preschool children 296
Sviluppare abilità socio-emotive a scuola: una ricerca-intervento sulla competenza emotiva 289
The contribution of emotion knowledge, language ability, and maternal emotion socialization style to explaining toddlers’ emotion regulation 286
La competenza emotiva nell'infanzia. Lessico emotivo e comprensione delle emozioni 285
PROMEHS. Un programma evidence-based per promuovere la salute mentale a scuol 284
Comprensione e regolazione emotiva: tra i 2 e i 3 anni: il ruolo dello stile di socializzazione emotiva materno 281
Enhancing mental state language and emotion understanding of toddlers' social cognition 280
Lo sviluppo della competenza socio-emotiva nella scuola dell'infanzia: una proposta d'intervento attraverso la conversazione 270
Mental health promotion in schools: A comprehensive theoretical framework 268
Parental socialization of prosocial development: psychometric properties of the Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 267
'Let's Talk about Emotions!'. The Effect of Conversational Training on Preschoolers' Emotion Comprehension and Prosocial Orientation 264
L'emozionante mondo di Ciro e Beba. Leggere storie e conversare con i bambini al nido 263
La misurazione dell'empatia nella prima infanzia: proprietà psicometriche e invarianza fattoriale dell'EmQue-I13 nel contesto italiano 257
Learning to Be. Development of practices and methodologies for assessing social, emotional and health skills within education systems. 256
La narrazione delle emozioni in adolescenza. Contributi di ricerca e implicazioni educative 253
Comprensione delle emozioni e sviluppo socio-emotivo dei bambini: un training study nella scuola primaria 246
Early childhood development of theory of mind in typical and atypical samples: Associations with language and social abilities 244
The contribution of emotion regulation, language, and maternal emotional style in explaining toddlers’ empathic and prosocial behavior 241
The PROMEHS project: an evidence-based curriculum to promote mental health in schools 240
Promoting Mental Health at Schools. An evidence-based curriculum to shape policy across Europe 238
Changes in students' social and emotional competences following the implementation of a school-based intervention program 237
La promozione della teoria della mente al nido: lettura di storie e conversazione sugli stati mentali 235
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project 235
Lo sviluppo della comprensione sociale nei bambini. Un laboratorio sui giochi linguistici per promuovere la teoria della mente e la comprensione delle emozioni 232
Promoting toddlers' development of mental-state language and social cognition: The role of conversation at nursery schools 213
La tenerezza si educa? Osservazioni da una ricerca sperimentale al nido 210
Caregivers’ Mind-mindedness in Family and Out-of-home Contexts: Methodological Perspectives 205
La comprensione della mente nei bambini : un laboratorio linguistico con storie per la scuola dell’infanzia 204
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years 201
Emotion Knowledge, Theory of Mind, and Language in Young Children: Testing a Comprehensive Conceptual Model 191
Le avventure di Ciro e Beba: programma di intervento per promuovere lo sviluppo socio-emotivo dei bambini di 2-3 anni 188
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 188
Emotional Arousal and Regulation: Further Evidence of the Validity of the "How I Feel" Questionnaire for Use With School-Age Children 187
False-belief understanding and language ability mediate the relationship between emotion comprehension and prosocial orientation in preschoolers 185
The PROMEHS project: a comprehensive multi-component curriculum to promote mental health in schools 185
The association between emotion knowledge and theory of mind in early years: The role of language abilities 177
Toolkit for assessing social and emotional skills at school 177
Enhancing social cognition by training children in emotion understanding: A primary school study 175
Comprensione delle emozioni e comportamenti sociali a valenza positiva: uno studio in età prescolare 173
How to Foster Toddlers' Mental-State Talk, Emotion Understanding, and Prosocial Behavior: A Conversation-Based Intervention at Nursery School 172
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 172
How do use and comprehension of mental state language relate to theory of mind in middle childhood? 164
How early-childhood teachers’ mind-mindedness relates to their beliefs on emotions and their emotion socialization styles 163
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 161
Children's and adolescents' narratives of guilt: Antecedents and mentalization 161
Empathy in toddlers: the role of emotion regulation, language ability, and maternal emotion socialization style 161
Guilt and shame in children and adolescents: a narrative study on situational antecedents 158
Learning to Be: Development of practices and methodologies for assessing social, emotional, and health skills within education systems 157
Toddlers’ emotion socialization at nursery school: A conversational intervention using psychological language 156
La relazione fra comprensione delle emozioni e comportamento prosociale in bambini fra 2 e 3 anni: il ruolo del linguaggio 156
Giornate di dialogo dei dottorandi II edizione - 24 Maggio 2013 153
Promuovere lo sviluppo socio-emotivo e cognitivo al nido: una ricerca-intervento nella prospettiva conversazionale 152
Early-childhood teachers’ emotion socialization practices: a multi-method study 151
La mentalizzazione delle emozioni morali in bambini e adolescenti: il senso di colpa 148
Emotion socialization at nursery school: An evidence-based research adopting a conversational approach 146
Comprensione delle emozioni e risoluzione del compito di falsa credenza: uno studio con bambini di 3 e 5 anni 145
Promoting toddlers’ emotion socialization: the use of emotional-state language at the nursery school 145
Children's development of social understanding. Using language games to promote the comprehension of mental states 143
Emozioni in preadolescenza e adolescenza: uno sguardo d'insieme 142
Adolescents' Resilience During COVID-19 Pandemic and Its Mediating Role in the Association Between SEL Skills and Mental Health 142
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction 141
Parola alle emozioni. Un percorso in 10 tappe per contrastare la povertà educativa a scuola 140
Improving preschool children's theory of mind: A training study with language games 140
Validation of Italian students' self-ratings on the SSIS SEL brief scales 139
Teachers' and students' changes in social and emotional competences following the implementation of Promehs: A European program for promoting mental health at schools 137
The role of language games in children's understanding of mental states: A training study 136
The Stories of Jack and Theo. How to enhance conversation on mental-state terms through language games 136
The effects of an emotion-knowledge training on toddlers’ prosocial and aggressive behavior 135
Lo sviluppo socio-emotivo in età prescolare: uno studio sui correlati del comportamento prosociale 135
Assessing teachers' social and emotional competence: The validation of SECTRS in Italy, Latvia, and Portugal 128
Capire la mente attraverso i giochi linguistici: un percorso educativo sull'uso del lessico psicologico 126
Promoting toddlers' emotional mind-reading: A conversational intervention study 126
Totale 32.491
Categoria #
all - tutte 97.621
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 97.621


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.848 0 0 0 0 0 0 648 410 576 453 535 226
2020/20215.847 359 282 578 747 635 606 675 351 475 378 340 421
2021/20222.660 211 324 324 264 146 229 134 163 141 150 192 382
2022/20234.209 419 676 379 259 368 659 176 292 309 147 279 246
2023/20248.879 439 408 515 622 894 1.112 902 639 711 999 853 785
2024/20256.926 845 1.417 1.369 1.168 1.350 692 85 0 0 0 0 0
Totale 40.010