PAGANI, VALENTINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.540
NA - Nord America 2.902
AS - Asia 1.213
SA - Sud America 108
OC - Oceania 64
AF - Africa 22
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 8.851
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.798
IT - Italia 2.572
SG - Singapore 471
DE - Germania 376
RU - Federazione Russa 338
CN - Cina 292
SE - Svezia 268
IE - Irlanda 247
HK - Hong Kong 204
FR - Francia 174
BR - Brasile 94
GB - Regno Unito 89
CA - Canada 85
NL - Olanda 77
DK - Danimarca 74
VN - Vietnam 60
FI - Finlandia 58
ID - Indonesia 53
AU - Australia 51
UA - Ucraina 51
PH - Filippine 31
BE - Belgio 29
PT - Portogallo 29
AT - Austria 28
TR - Turchia 26
ES - Italia 25
GR - Grecia 22
MX - Messico 17
NO - Norvegia 16
RO - Romania 15
CZ - Repubblica Ceca 14
PL - Polonia 13
CH - Svizzera 12
NZ - Nuova Zelanda 11
JP - Giappone 9
IL - Israele 8
IN - India 8
ZA - Sudafrica 8
AR - Argentina 7
PK - Pakistan 6
BD - Bangladesh 5
JO - Giordania 4
MY - Malesia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TW - Taiwan 4
BG - Bulgaria 3
EG - Egitto 3
KR - Corea 3
KZ - Kazakistan 3
MA - Marocco 3
MN - Mongolia 3
NP - Nepal 3
PE - Perù 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
BO - Bolivia 2
HU - Ungheria 2
IR - Iran 2
KE - Kenya 2
KG - Kirghizistan 2
KH - Cambogia 2
PG - Papua Nuova Guinea 2
PS - Palestinian Territory 2
SA - Arabia Saudita 2
TH - Thailandia 2
TN - Tunisia 2
VE - Venezuela 2
AZ - Azerbaigian 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
CI - Costa d'Avorio 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EU - Europa 1
GH - Ghana 1
HR - Croazia 1
LV - Lettonia 1
MT - Malta 1
MU - Mauritius 1
NG - Nigeria 1
PA - Panama 1
UZ - Uzbekistan 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 8.851
Città #
Ann Arbor 963
Milan 533
Singapore 324
Frankfurt am Main 247
Dublin 244
Chandler 210
Hong Kong 186
Wilmington 135
Rome 118
Woodbridge 108
Ashburn 102
Fairfield 92
New York 92
Santa Clara 79
Princeton 76
Dearborn 69
Shanghai 67
Jacksonville 56
Jakarta 49
Houston 43
Boardman 42
Turin 41
Bologna 38
Dong Ket 38
Brescia 36
Seattle 32
Segrate 32
Palermo 31
Nanjing 28
Florence 26
Monza 25
Naples 25
Padova 25
Como 24
Guangzhou 23
Vienna 23
Beijing 22
Lappeenranta 22
Bergamo 20
Cambridge 19
Moscow 19
Helsinki 18
Brisbane 17
Sydney 17
Torino 17
Montreal 16
Nanchang 16
Brussels 15
Ciampino 15
Cassano d'Adda 14
Council Bluffs 14
Los Angeles 14
Trieste 14
Verona 14
Catania 13
Erba 13
London 13
Andover 12
Athens 12
Cagliari 12
Dallas 12
Sacramento 12
Brno 11
Genoa 11
Giussano 11
Gualtieri 11
Lisbon 11
Shenyang 11
Ardea 10
Bari 10
Berlin 10
Paderno Dugnano 10
Falls Church 9
Gallarate 9
Istanbul 9
Lachine 9
Laval 9
Lucca 9
Napoli 9
Redmond 9
Seregno 9
Tianjin 9
Toronto 9
Trento 9
Amstelveen 8
Christchurch 8
Cologne 8
Desio 8
Kunming 8
Lecco 8
Modena 8
Perugia 8
São Paulo 8
Treviso 8
Cardito 7
Jinan 7
Lawrence 7
Mariano Comense 7
Perth 7
Peschiera Borromeo 7
Totale 5.020
Nome #
Dare voce ai dati. L’analisi dei dati testuali nella ricerca educativa 792
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment 367
La ricerca partecipativa con i bambini come forma di educazione democratica. Riflessioni etiche e ricadute formative del progetto di ricerca europeo ISOTIS in 8 Paesi 323
Teacher-child relationship quality in ECEC settings. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 309
Children’s views on inclusion. The ISOTIS international participatory research with and for children 285
L’analisi dei dati testuali nella ricerca qualitativa 244
A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian ECEC teachers. 241
Epistemological challenges on participatory methods with children. The ISOTIS pilot study on ECEC and primary children’s views on inclusion 225
Coniugare valutazione standardizzata e approccio partecipativo-riflessivo. Un’esperienza di ricerca collaborativa nei servizi per l’infanzia italiani 221
What is universal? A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 219
What do you think about INVALSI tests? School directors, teachers and students from Lombardy describe their experience 216
La didattica a distanza dal punto di vista dei genitori 214
Le prove INValSI nella scuola: processi organizzativi, comunicativi e informativi nell’esperienza di dirigenti, insegnanti e studenti. Uno studio qualitativo in Lombardia. 213
“Da un giorno all’altro abbiamo dovuto cambiare lavoro”. L’esperienza della scuola a distanza dalla voce degli insegnanti 211
Povertà educativa, diritto all’educazione e approccio alle capacità. La voce di educatrici e insegnanti dei servizi educativi per l’infanzia e di scuola primaria 209
Is validation always valid? Cross-cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context 202
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey 190
Ricerca partecipativa, pratiche di vita democratica, benessere e inclusione a scuola. Apprendimenti dei bambini e competenze degli insegnanti 190
Is validation always valid? Cross cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context. A Study on CLASS Pre-K in Italy (3-6 ECEC services). 180
Student voice e formazione insegnanti. Ricerche e riflessioni in divenire 179
Italian validation of the Academic Behavioural Confidence Scale with Teacher Education Students 177
La scuola in presenza dovrebbe essere qualcosa di più della DAD”. Riflessioni sulla scuola in pandemia di studenti di scuola superiore in Lombardia 175
Teachers’ self-efficacy and intercultural classroom practices in diverse classroom contexts: A cross-national comparison 172
Participatory research with children as a training ground for democratic education 172
The educational and formative potential of multilingual digital storytelling: a study in a culturally diverse primary school in Italy 162
La scuola come luogo di partecipazione democratica, socialità e apprendimento attivo. La prospettiva e i vissuti degli studenti sul movimento studentesco e l'occupazione delle scuole nell’a.s. 2021-2022 sul territorio di Milano 157
D.4.5 Technical report on the Child Interview study. Children’s views on inclusion at school 156
A new perspective on quality evaluation: fostering teachers’ reflectivity using standard-based assessment tools within a participatory framework 152
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school 152
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19 150
A critical-cultural approach to standardized evaluation instruments. A mixed methods study of the CLASS Toddler application in Italy 145
School quality and standard-based evaluation in Italy: the voices of teachers and students 144
A critical cultural approach to standardized evaluation tools. A study on CLASS through the voices Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 143
Transforming schools through teacher-child relationship 137
Cittadinanze globali e multiculturali. Temi, metodologie e strategie 133
Quality and curriculum: new trends of the national and local debate in Italy 130
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts 128
Building inclusive and well-being school communities and ‘citizenization’ through active children’s participation. The ISOTIS Study 127
Quality assessment in international research: The CLASS case. 124
Valutare per riprogettare. Uno studio mixed-methods sul cambiamento demografico degli studenti del corso laurea in Scienze della Formazione Primaria 119
Behind the numbers. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 110
Ouve-me, eu participo! Uma análise antropológica da participação das crianças: o caso do estudo internacional de investigação participativa 'Feel good: A visão das crianças sobre a inclusão 109
"From occupation to participation": student voice and reflections on how to rethink high school experience, centered on relationship, student’s engagement and school's educational dimension 108
Internazionalizzazione e intercultura. Esperienze e riflessioni per ripensare la scuola 105
Teacher-parent relationship in ECE and primary education. A Cross-National Study in Six European Countries 103
Promoting democratic learning environments and teachers’ professionalisation through children’s active participation 99
Scaffolding patterns of dialogic exchange in toddler classrooms 93
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals 85
Valutare il Corso di Laurea in Scienze della Formazione Primaria tra nuovi profili di studenti e rinnovati bisogni di professionalizzazione. Uno studio mixed- methods 73
Infanzia, giustizia sociale e povertà educativa 73
Rethinking accountability. For a culture of holistic quality assessment 56
Building inclusive and well-being school communities and “citizenization” through children’s active participation. The ISOTIS study 46
I PCTO come dispositivo per lo sviluppo di risorse personali e il contrasto alla dispersione. Strumenti di analisi e percorsi di ricerca-formazione nella scuola superiore 33
La percezione degli studenti su progettazione, utilità e coerenza dei PCTO: primi risultati del progetto PRIN 2022 “i PCTO come dispositivo per lo sviluppo di risorse personali e il contrasto alla dispersione” 31
Totale 9.309
Categoria #
all - tutte 27.967
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 27.967


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020175 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40 78 57
2020/20211.461 73 26 152 171 181 160 120 97 84 79 60 258
2021/2022814 93 77 93 120 52 78 43 26 38 33 64 97
2022/20231.336 104 235 84 98 140 224 45 174 70 27 67 68
2023/20241.618 78 55 87 145 152 244 246 126 126 129 93 137
2024/20252.555 180 337 251 199 279 210 236 157 335 371 0 0
Totale 9.309