PAGANI, VALENTINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.312
NA - Nord America 2.434
AS - Asia 560
OC - Oceania 44
SA - Sud America 12
AF - Africa 8
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 6.371
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.375
IT - Italia 1.945
DE - Germania 344
SE - Svezia 259
IE - Irlanda 237
CN - Cina 229
HK - Hong Kong 115
FR - Francia 78
GB - Regno Unito 74
DK - Danimarca 71
VN - Vietnam 60
SG - Singapore 59
CA - Canada 55
FI - Finlandia 50
UA - Ucraina 45
AU - Australia 34
NL - Olanda 30
BE - Belgio 26
ES - Italia 24
PH - Filippine 24
PT - Portogallo 24
TR - Turchia 21
GR - Grecia 19
AT - Austria 16
RO - Romania 15
CZ - Repubblica Ceca 14
ID - Indonesia 12
PL - Polonia 11
CH - Svizzera 9
IN - India 8
JP - Giappone 8
NZ - Nuova Zelanda 8
RU - Federazione Russa 7
AR - Argentina 6
BR - Brasile 6
NO - Norvegia 6
MX - Messico 4
BG - Bulgaria 3
IL - Israele 3
KR - Corea 3
KZ - Kazakistan 3
NP - Nepal 3
ZA - Sudafrica 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
EG - Egitto 2
IR - Iran 2
JO - Giordania 2
MN - Mongolia 2
PG - Papua Nuova Guinea 2
PK - Pakistan 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
EU - Europa 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
KE - Kenya 1
MT - Malta 1
MU - Mauritius 1
MY - Malesia 1
NG - Nigeria 1
SA - Arabia Saudita 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
Totale 6.371
Città #
Ann Arbor 963
Milan 373
Frankfurt am Main 246
Dublin 234
Chandler 210
Wilmington 135
Woodbridge 108
Hong Kong 104
Fairfield 92
New York 91
Rome 79
Princeton 76
Ashburn 69
Dearborn 69
Shanghai 59
Jacksonville 56
Houston 40
Boardman 39
Dong Ket 38
Singapore 35
Brescia 32
Segrate 30
Nanjing 28
Seattle 27
Bologna 26
Como 24
Guangzhou 23
Lappeenranta 21
Bergamo 20
Cambridge 19
Monza 19
Turin 18
Brisbane 17
Torino 17
Beijing 16
Nanchang 16
Ciampino 15
Helsinki 15
Padova 15
Palermo 14
Cassano d'Adda 13
Erba 13
London 13
Andover 12
Brussels 12
Dallas 12
Jakarta 12
Sacramento 12
Athens 11
Brno 11
Gualtieri 11
Vienna 11
Ardea 10
Shenyang 10
Falls Church 9
Gallarate 9
Lachine 9
Lisbon 9
Lucca 9
Napoli 9
Paderno Dugnano 9
Redmond 9
Toronto 9
Cagliari 8
Istanbul 8
Kunming 8
Lecco 8
Berlin 7
Cardito 7
Florence 7
Giussano 7
Jinan 7
Lawrence 7
Mariano Comense 7
Naples 7
Sarcedo 7
Trieste 7
Agrate Brianza 6
Arnhem 6
Calcinate 6
Deux-Montagnes 6
Fara Gera d'Adda 6
Gavirate 6
Genoa 6
Genova 6
Hangzhou 6
Hebei 6
Martinengo 6
Seveso 6
Sydney 6
Tianjin 6
Trento 6
Treviso 6
Vicenza 6
Amsterdam 5
Asso 5
Atlanta 5
Bern 5
Calolziocorte 5
Cantù 5
Totale 4.006
Nome #
Dare voce ai dati. L’analisi dei dati testuali nella ricerca educativa 575
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment 336
Children’s views on inclusion. The ISOTIS international participatory research with and for children 244
Teacher-child relationship quality in ECEC settings. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 218
La ricerca partecipativa con i bambini come forma di educazione democratica. Riflessioni etiche e ricadute formative del progetto di ricerca europeo ISOTIS in 8 Paesi 213
Epistemological challenges on participatory methods with children. The ISOTIS pilot study on ECEC and primary children’s views on inclusion 203
L’analisi dei dati testuali nella ricerca qualitativa 200
What do you think about INVALSI tests? School directors, teachers and students from Lombardy describe their experience 197
A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian ECEC teachers. 196
Le prove INValSI nella scuola: processi organizzativi, comunicativi e informativi nell’esperienza di dirigenti, insegnanti e studenti. Uno studio qualitativo in Lombardia. 189
Is validation always valid? Cross-cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context 184
What is universal? A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 183
La didattica a distanza dal punto di vista dei genitori 175
“Da un giorno all’altro abbiamo dovuto cambiare lavoro”. L’esperienza della scuola a distanza dalla voce degli insegnanti 173
Coniugare valutazione standardizzata e approccio partecipativo-riflessivo. Un’esperienza di ricerca collaborativa nei servizi per l’infanzia italiani 158
Is validation always valid? Cross cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context. A Study on CLASS Pre-K in Italy (3-6 ECEC services). 155
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey 151
Povertà educativa, diritto all’educazione e approccio alle capacità. La voce di educatrici e insegnanti dei servizi educativi per l’infanzia e di scuola primaria 147
Teachers’ self-efficacy and intercultural classroom practices in diverse classroom contexts: A cross-national comparison 141
Ricerca partecipativa, pratiche di vita democratica, benessere e inclusione a scuola. Apprendimenti dei bambini e competenze degli insegnanti 138
D.4.5 Technical report on the Child Interview study. Children’s views on inclusion at school 134
The educational and formative potential of multilingual digital storytelling: a study in a culturally diverse primary school in Italy 129
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19 128
A new perspective on quality evaluation: fostering teachers’ reflectivity using standard-based assessment tools within a participatory framework 124
Participatory research with children as a training ground for democratic education 122
Italian validation of the Academic Behavioural Confidence Scale with Teacher Education Students 120
School quality and standard-based evaluation in Italy: the voices of teachers and students 120
A critical-cultural approach to standardized evaluation instruments. A mixed methods study of the CLASS Toddler application in Italy 115
A critical cultural approach to standardized evaluation tools. A study on CLASS through the voices Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 113
Quality and curriculum: new trends of the national and local debate in Italy 111
Transforming schools through teacher-child relationship 110
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school 110
La scuola in presenza dovrebbe essere qualcosa di più della DAD”. Riflessioni sulla scuola in pandemia di studenti di scuola superiore in Lombardia 106
Student voice e formazione insegnanti. Ricerche e riflessioni in divenire 100
Quality assessment in international research: The CLASS case. 100
Ouve-me, eu participo! Uma análise antropológica da participação das crianças: o caso do estudo internacional de investigação participativa 'Feel good: A visão das crianças sobre a inclusão 96
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts 88
Building inclusive and well-being school communities and ‘citizenization’ through active children’s participation. The ISOTIS Study 79
Cittadinanze globali e multiculturali. Temi, metodologie e strategie 76
Scaffolding patterns of dialogic exchange in toddler classrooms 71
Behind the numbers. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 70
"From occupation to participation": student voice and reflections on how to rethink high school experience, centered on relationship, student’s engagement and school's educational dimension 69
Teacher-parent relationship in ECE and primary education. A Cross-National Study in Six European Countries 67
Promoting democratic learning environments and teachers’ professionalisation through children’s active participation 61
Valutare per riprogettare. Uno studio mixed-methods sul cambiamento demografico degli studenti del corso laurea in Scienze della Formazione Primaria 58
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals 50
Building inclusive and well-being school communities and “citizenization” through children’s active participation. The ISOTIS study 26
La scuola come luogo di partecipazione democratica, socialità e apprendimento attivo. La prospettiva e i vissuti degli studenti sul movimento studentesco e l'occupazione delle scuole nell’a.s. 2021-2022 sul territorio di Milano 22
Rethinking accountability. For a culture of holistic quality assessment 20
I PCTO come dispositivo per lo sviluppo di risorse personali e il contrasto alla dispersione. Strumenti di analisi e percorsi di ricerca-formazione nella scuola superiore 7
Totale 6.778
Categoria #
all - tutte 17.515
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 17.515


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020813 75 44 31 54 66 78 107 111 72 40 78 57
2020/20211.461 73 26 152 171 181 160 120 97 84 79 60 258
2021/2022814 93 77 93 120 52 78 43 26 38 33 64 97
2022/20231.336 104 235 84 98 140 224 45 174 70 27 67 68
2023/20241.618 78 55 87 145 152 244 246 126 126 129 93 137
2024/202524 24 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 6.778