PAGANI, VALENTINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.921
NA - Nord America 2.772
AS - Asia 951
OC - Oceania 52
SA - Sud America 14
AF - Africa 10
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 7.721
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.685
IT - Italia 2.291
DE - Germania 346
SG - Singapore 328
CN - Cina 284
SE - Svezia 259
IE - Irlanda 245
RU - Federazione Russa 162
HK - Hong Kong 132
FR - Francia 112
GB - Regno Unito 81
CA - Canada 75
DK - Danimarca 74
VN - Vietnam 60
FI - Finlandia 54
NL - Olanda 53
ID - Indonesia 52
UA - Ucraina 45
AU - Australia 42
PT - Portogallo 29
BE - Belgio 28
PH - Filippine 28
ES - Italia 25
AT - Austria 24
TR - Turchia 22
GR - Grecia 20
NO - Norvegia 16
RO - Romania 15
CZ - Repubblica Ceca 14
MX - Messico 11
PL - Polonia 11
CH - Svizzera 9
JP - Giappone 9
IN - India 8
NZ - Nuova Zelanda 8
BR - Brasile 7
AR - Argentina 6
IL - Israele 5
BG - Bulgaria 3
EG - Egitto 3
KR - Corea 3
KZ - Kazakistan 3
NP - Nepal 3
ZA - Sudafrica 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
IR - Iran 2
JO - Giordania 2
MN - Mongolia 2
PG - Papua Nuova Guinea 2
PK - Pakistan 2
TH - Thailandia 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EU - Europa 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
KE - Kenya 1
MA - Marocco 1
MT - Malta 1
MU - Mauritius 1
MY - Malesia 1
NG - Nigeria 1
PE - Perù 1
SA - Arabia Saudita 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
Totale 7.721
Città #
Ann Arbor 963
Milan 464
Singapore 282
Frankfurt am Main 246
Dublin 242
Chandler 210
Wilmington 135
Hong Kong 115
Woodbridge 108
Rome 107
Fairfield 92
New York 92
Ashburn 89
Santa Clara 79
Princeton 76
Dearborn 69
Shanghai 62
Jacksonville 56
Jakarta 49
Boardman 41
Houston 41
Dong Ket 38
Brescia 35
Bologna 34
Segrate 32
Nanjing 28
Seattle 28
Turin 26
Como 24
Guangzhou 23
Beijing 22
Monza 22
Lappeenranta 21
Bergamo 20
Cambridge 19
Palermo 19
Vienna 19
Helsinki 18
Brisbane 17
Torino 17
Montreal 16
Nanchang 16
Naples 16
Padova 16
Ciampino 15
Brussels 14
Cassano d'Adda 14
Florence 14
Erba 13
London 13
Sydney 13
Andover 12
Athens 12
Dallas 12
Sacramento 12
Brno 11
Genoa 11
Gualtieri 11
Lisbon 11
Shenyang 11
Verona 11
Ardea 10
Paderno Dugnano 10
Berlin 9
Falls Church 9
Gallarate 9
Lachine 9
Lucca 9
Napoli 9
Redmond 9
Tianjin 9
Toronto 9
Amstelveen 8
Cagliari 8
Catania 8
Istanbul 8
Kunming 8
Lecco 8
Modena 8
Cardito 7
Giussano 7
Jinan 7
Lawrence 7
Mariano Comense 7
Puebla City 7
Sarcedo 7
Seregno 7
Trieste 7
Zhengzhou 7
Agrate Brianza 6
Arnhem 6
Calcinate 6
Cesano Boscone 6
Deux-Montagnes 6
Fara Gera d'Adda 6
Gavirate 6
Genova 6
Hangzhou 6
Hebei 6
Los Angeles 6
Totale 4.647
Nome #
Dare voce ai dati. L’analisi dei dati testuali nella ricerca educativa 693
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment 355
Children’s views on inclusion. The ISOTIS international participatory research with and for children 268
Teacher-child relationship quality in ECEC settings. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 267
La ricerca partecipativa con i bambini come forma di educazione democratica. Riflessioni etiche e ricadute formative del progetto di ricerca europeo ISOTIS in 8 Paesi 263
A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian ECEC teachers. 227
L’analisi dei dati testuali nella ricerca qualitativa 225
Epistemological challenges on participatory methods with children. The ISOTIS pilot study on ECEC and primary children’s views on inclusion 216
What is universal? A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 211
What do you think about INVALSI tests? School directors, teachers and students from Lombardy describe their experience 206
Le prove INValSI nella scuola: processi organizzativi, comunicativi e informativi nell’esperienza di dirigenti, insegnanti e studenti. Uno studio qualitativo in Lombardia. 203
“Da un giorno all’altro abbiamo dovuto cambiare lavoro”. L’esperienza della scuola a distanza dalla voce degli insegnanti 198
La didattica a distanza dal punto di vista dei genitori 198
Is validation always valid? Cross-cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context 195
Coniugare valutazione standardizzata e approccio partecipativo-riflessivo. Un’esperienza di ricerca collaborativa nei servizi per l’infanzia italiani 187
Povertà educativa, diritto all’educazione e approccio alle capacità. La voce di educatrici e insegnanti dei servizi educativi per l’infanzia e di scuola primaria 180
Is validation always valid? Cross cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context. A Study on CLASS Pre-K in Italy (3-6 ECEC services). 173
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey 173
Ricerca partecipativa, pratiche di vita democratica, benessere e inclusione a scuola. Apprendimenti dei bambini e competenze degli insegnanti 165
Teachers’ self-efficacy and intercultural classroom practices in diverse classroom contexts: A cross-national comparison 162
Italian validation of the Academic Behavioural Confidence Scale with Teacher Education Students 156
The educational and formative potential of multilingual digital storytelling: a study in a culturally diverse primary school in Italy 151
La scuola in presenza dovrebbe essere qualcosa di più della DAD”. Riflessioni sulla scuola in pandemia di studenti di scuola superiore in Lombardia 150
D.4.5 Technical report on the Child Interview study. Children’s views on inclusion at school 147
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19 142
Participatory research with children as a training ground for democratic education 141
A new perspective on quality evaluation: fostering teachers’ reflectivity using standard-based assessment tools within a participatory framework 140
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school 135
A critical-cultural approach to standardized evaluation instruments. A mixed methods study of the CLASS Toddler application in Italy 133
School quality and standard-based evaluation in Italy: the voices of teachers and students 132
A critical cultural approach to standardized evaluation tools. A study on CLASS through the voices Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 132
Student voice e formazione insegnanti. Ricerche e riflessioni in divenire 126
Transforming schools through teacher-child relationship 124
Quality and curriculum: new trends of the national and local debate in Italy 123
Quality assessment in international research: The CLASS case. 113
Cittadinanze globali e multiculturali. Temi, metodologie e strategie 108
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts 107
Ouve-me, eu participo! Uma análise antropológica da participação das crianças: o caso do estudo internacional de investigação participativa 'Feel good: A visão das crianças sobre a inclusão 104
Building inclusive and well-being school communities and ‘citizenization’ through active children’s participation. The ISOTIS Study 104
La scuola come luogo di partecipazione democratica, socialità e apprendimento attivo. La prospettiva e i vissuti degli studenti sul movimento studentesco e l'occupazione delle scuole nell’a.s. 2021-2022 sul territorio di Milano 100
Valutare per riprogettare. Uno studio mixed-methods sul cambiamento demografico degli studenti del corso laurea in Scienze della Formazione Primaria 98
Behind the numbers. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 92
"From occupation to participation": student voice and reflections on how to rethink high school experience, centered on relationship, student’s engagement and school's educational dimension 86
Teacher-parent relationship in ECE and primary education. A Cross-National Study in Six European Countries 85
Scaffolding patterns of dialogic exchange in toddler classrooms 82
Promoting democratic learning environments and teachers’ professionalisation through children’s active participation 80
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals 74
Internazionalizzazione e intercultura. Esperienze e riflessioni per ripensare la scuola 59
Valutare il Corso di Laurea in Scienze della Formazione Primaria tra nuovi profili di studenti e rinnovati bisogni di professionalizzazione. Uno studio mixed- methods 43
Infanzia, giustizia sociale e povertà educativa 41
Rethinking accountability. For a culture of holistic quality assessment 38
Building inclusive and well-being school communities and “citizenization” through children’s active participation. The ISOTIS study 36
I PCTO come dispositivo per lo sviluppo di risorse personali e il contrasto alla dispersione. Strumenti di analisi e percorsi di ricerca-formazione nella scuola superiore 17
Totale 8.164
Categoria #
all - tutte 23.411
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 23.411


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020543 0 0 0 0 0 78 107 111 72 40 78 57
2020/20211.461 73 26 152 171 181 160 120 97 84 79 60 258
2021/2022814 93 77 93 120 52 78 43 26 38 33 64 97
2022/20231.336 104 235 84 98 140 224 45 174 70 27 67 68
2023/20241.618 78 55 87 145 152 244 246 126 126 129 93 137
2024/20251.410 180 337 251 199 279 164 0 0 0 0 0 0
Totale 8.164