FARINA, ELEONORA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.079
NA - Nord America 4.746
AS - Asia 1.532
SA - Sud America 73
OC - Oceania 54
AF - Africa 35
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 15.525
Nazione #
IT - Italia 5.874
US - Stati Uniti d'America 4.619
DE - Germania 576
CN - Cina 570
FR - Francia 476
SE - Svezia 383
SG - Singapore 369
IE - Irlanda 298
GB - Regno Unito 273
RU - Federazione Russa 256
UA - Ucraina 228
HK - Hong Kong 162
CA - Canada 122
DK - Danimarca 116
AT - Austria 99
TR - Turchia 74
VN - Vietnam 74
IN - India 66
FI - Finlandia 65
ID - Indonesia 65
CH - Svizzera 63
ES - Italia 61
AU - Australia 51
BE - Belgio 50
NL - Olanda 47
RO - Romania 44
PH - Filippine 36
GR - Grecia 33
NO - Norvegia 27
PL - Polonia 27
MY - Malesia 25
BR - Brasile 24
CZ - Repubblica Ceca 20
PE - Perù 19
IL - Israele 17
CL - Cile 15
IR - Iran 15
JP - Giappone 15
KR - Corea 13
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 12
CO - Colombia 11
PT - Portogallo 11
TW - Taiwan 9
ZA - Sudafrica 8
EG - Egitto 7
EU - Europa 6
HU - Ungheria 6
LT - Lituania 6
LV - Lettonia 6
MA - Marocco 5
SA - Arabia Saudita 5
AR - Argentina 4
HR - Croazia 4
JO - Giordania 4
KE - Kenya 4
PK - Pakistan 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
BY - Bielorussia 3
IQ - Iraq 3
ME - Montenegro 3
MX - Messico 3
NG - Nigeria 3
NZ - Nuova Zelanda 3
RS - Serbia 3
SC - Seychelles 3
BD - Bangladesh 2
ET - Etiopia 2
SM - San Marino 2
AL - Albania 1
BG - Bulgaria 1
BJ - Benin 1
IS - Islanda 1
JM - Giamaica 1
LI - Liechtenstein 1
MM - Myanmar 1
NP - Nepal 1
PA - Panama 1
PS - Palestinian Territory 1
TG - Togo 1
TH - Thailandia 1
TN - Tunisia 1
Totale 15.525
Città #
Ann Arbor 1.182
Milan 642
Chandler 417
Frankfurt am Main 358
Rome 340
Singapore 295
Dublin 289
Jacksonville 271
Wilmington 259
Dearborn 206
Woodbridge 189
Ashburn 180
Houston 159
New York 146
Fairfield 138
Princeton 127
Santa Clara 123
Boardman 121
Nanjing 118
Hong Kong 116
Vienna 99
Turin 70
Bari 68
Padova 67
Shanghai 66
Dallas 55
Verona 55
Seattle 53
Beijing 51
Catania 49
Genoa 48
Naples 48
Palermo 48
Florence 47
Monza 44
Jakarta 43
Napoli 43
Bologna 42
Fremont 41
Lachine 41
Como 38
Torino 35
Guangzhou 33
Dong Ket 32
Nanchang 29
Brussels 28
Cambridge 27
Paris 26
Zhengzhou 26
Brescia 24
Cagliari 24
Andover 22
Bergamo 22
Parma 20
Modena 19
Shenyang 19
Caserta 18
Hebei 18
Jinan 18
Pune 18
Tianjin 18
Altamura 17
Chicago 16
Istanbul 16
Kunming 16
Redmond 16
Brindisi 15
Helsinki 15
Jiaxing 15
Lawrence 15
Messina 15
San Diego 15
Toronto 15
Trieste 15
Los Angeles 14
Pavia 14
Changsha 13
Cinisello Balsamo 13
Lainate 13
Vigevano 13
Busto Arsizio 12
Edmonton 12
Hangzhou 12
Montagny 12
Mountain View 12
Norwalk 12
Palo Alto 12
Rho 12
Roman 12
Segrate 12
Seregno 12
Vicenza 12
Foggia 11
Huizen 11
Ischia 11
Leverano 11
Monsummano Terme 11
Oslo 11
Ottawa 11
Trento 11
Totale 7.781
Nome #
La competenza emotiva e la comprensione delle emozioni 2.174
The Child Prosocial Behavior Questionnaire (CPBQ): Assessing toddlers’ prosocial behavior 683
La misura dei comportamenti prosociali nella prima infanzia. Uno studio di validazione del CPBQ 610
The assessment of emotion understanding: The Italian standardization of the Test of Emotion Comprehension (TEC) 579
Abilità sociali ed emotive: una ricerca-intervento con bambini con Sindrome di Asperger e Autismo ad Alto Funzionamento 497
Il Questionario sui Comportamenti Prosociali del Bambino (CPBQ): uno studio di validazione 493
Rapid Response to: Managing mental health challenges faced by healthcare workers during covid-19 pandemic 486
Percorsi di lingua scritta. Esperienze didattiche dai 3 ai 13 anni 485
Riflessione metacognitiva in ambienti online e autoregolazione nell’attività di studio nei corsi universitari 390
Self regulation and sense of community in online learning. An analysis of reciprocal interactions 327
Rischi e risorse nella professione insegnante 321
Arteterapia e metacognizione 319
Le strategie di socializzazione alla prosocialità indagate attraverso il Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 296
Validazione del Questionario sulle Pratiche Prosociali (PPQ): Uno studio pilota 290
Sense of community and self-regulation. Reciprocal interaction in a Knowledge Building Community 287
Utilitarian and emotion-related components of moral judgement: Gender and age effects and the relationship with prosocial and hostile roles in bullying 274
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del Test of Emotion Comprehension (TEC) 266
The Prosocial Practices Questionnaire: Impact Of Parents’ Strategies On Children’s Prosocial Behavior 263
Laboratori di creatività per l'autismo. Un percorso per promuovere le competenze socio-relazionali ed emotive 244
Robot non umanoidi e non sociali per lo studio dell’attribuzione di intenzionalità in bambini con autismo 230
Trait emotional intelligence and school burnout: The mediating role of resilience and academic anxiety in high school 218
Children with high functioning autism: A pilot study of a training intervention to enhance pragmatic skills 214
Autismo, creatività e benessere 211
Comportamenti a rischio in età prescolare: il ruolo della comprensione delle emozioni e della disposizione all'empatia nelle condotte ostili e prosociali 198
Studio preliminare sull'efficacia di un intervento focalizzato sulla competenza emotiva in una classe di scuola primaria 196
Orientare favorendo un metodo di studio efficace: esperienze in presenza e on-line a confronto 192
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 188
Prosocial/hostile roles and emotion comprehension in preschoolers 185
Designing a Curriculum for a Parent Training Course on the Prevention of Violence Against Children: Some Insights from a European Project 185
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 172
Autoregolazione nell’attività di studio e concezione dell’intelligenza 165
Metacognizione ed emozioni: la comprensione delle emozioni nei bambini 165
Disturbi dello spettro autistico e relazione fraterna. Uno studio esplorativo con il questionario SRQ. 161
Emozioni a scuola: educazione metacognitiva e comprensione del disagio emotivo 155
Feeling and Thinking of Others: Affective and Cognitive Empathy and Emotion Comprehension in Prosocial/Hostile Preschoolers 154
Making Inferences and Comprehension of Emotions in Children of 5-7 years of age 149
Differenze individuali nella comprensione delle emozioni: aspetti linguistici e comunicativi 146
Pragmatic skills in children and their emotion understanding 145
Lo sviluppo delle abilità di autoregolazione a partire dalla scuola superiore 143
The relationship between emotional competence and hostile/prosocial behavior in Albanian preschoolers : an exploratory study 139
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del TEC 138
Children’s Emotion Understanding: Preliminary Data from the Italian Validation Project of Test of Emotion Comprehension (TEC) 133
Making inferences and individual differences in emotion understanding 130
Autoregolazione e senso di comunità in corsi universitari on line: verso un modello interpretativo di 128
Emotion understanding: which is the role of children’s pragmatic competences in their emotion comprehension? 126
Teachers’ style during error management. A positive paradigm for pupils’ learning processes. 125
Being visible or being liked? Social status and emotional skills in bullying among young children 124
Stress percepito e burnout negli insegnanti: il ruolo del work engagement e delle competenze socio-emotive 120
Face-to-face and web-forum interventions promoting SRL skills at university 119
Trait Emotional Intelligence and School Burnout Discriminate Between High and Low Alexithymic Profiles: A Study With Female Adolescents 119
Esperienze relazionali inadeguate nella prima infanzia e sviluppo socio‐emotivo e rischio psicopatologico in età scolare 114
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari di un progetto di validazione 113
Study approach of first year students: an analysis of goals and strategies of Primary Education Sciences students 112
Understanding the minds of others in children with autism spectrum disorders: emotions and pragmatics 112
Memoria autobiografica di episodi emotivi in adolescenza 103
Social Status and Emotional Competence in Bullying: A Longitudinal Study of the Transition From Kindergarten to Primary School 101
Cognition, language, emotions: Research in developmental psychology and education interventions. The contribution of Marcello Cesa-Bianchi and his school 94
Feeling the emotions, finding the resources: a pathway toward balanced parenting? 94
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 91
Lo sviluppo della persona nel ciclo di vita 89
Le diverse culture dell'inclusione. Prospettive di dialogo con la disabilità e l'età senile 82
Osservare per integrare 81
Pragmatics and emotion understanding: a training for autistic children 80
Il laboratorio di espressività grafico-pittorica: il punto di vista del partecipante 76
Relationships between fluid intelligence, comprehension and definition of emotions in schizophrenic individuals 75
Alexithymia as a Risk Factor for Social Indifference: A Quantitative Study with a Large Sample of Female Adolescents 68
Sita And The Great Absence: Adolescents, Decision-making and Participation in Public Space 68
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 63
A mixed-method study on adolescents' well-being during the COVID-19 syndemic emergency 59
Editorial: Socio-emotional skills in relation to aggressive and prosocial behaviors: From early childhood to adolescence 53
Metaphors of adolescence during COVID-19 pandemic: a mixed-method analysis in relation to well-being and alexithymia 51
Comprendere la Partecipazione Giovanile nella Sfera Pubblica: Tendenze Emergenti e Opportunità Future 33
Future Teachers’ Implicit Ideas on Creativity: Visual Stimuli for Idea-Generation Activities 27
Promuovere l'Empowerment Giovanile attraverso la Partecipazione Attiva nello Spazio Pubblico: un Approccio Psicologico 25
Educare alla musica e attraverso la musica: il suono nella relazione educativa e di cura 8
Totale 16.129
Categoria #
all - tutte 39.501
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 39.501


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.719 0 0 0 0 0 224 278 179 259 403 304 72
2020/20212.263 158 101 250 240 176 246 211 124 200 219 150 188
2021/20221.547 178 143 162 127 82 114 102 93 69 147 128 202
2022/20232.171 191 417 263 162 182 255 65 139 179 123 99 96
2023/20242.679 160 113 147 208 307 366 313 184 209 218 227 227
2024/20252.000 347 436 322 334 390 171 0 0 0 0 0 0
Totale 16.129