FARINA, ELEONORA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.105
NA - Nord America 4.926
AS - Asia 1.863
SA - Sud America 173
OC - Oceania 59
AF - Africa 43
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 17.175
Nazione #
IT - Italia 6.418
US - Stati Uniti d'America 4.782
DE - Germania 611
CN - Cina 574
FR - Francia 561
SG - Singapore 551
RU - Federazione Russa 464
SE - Svezia 405
IE - Irlanda 298
GB - Regno Unito 281
HK - Hong Kong 253
UA - Ucraina 237
CA - Canada 134
DK - Danimarca 117
BR - Brasile 114
AT - Austria 100
NL - Olanda 96
TR - Turchia 80
VN - Vietnam 76
FI - Finlandia 74
ES - Italia 73
CH - Svizzera 71
IN - India 70
ID - Indonesia 69
AU - Australia 56
BE - Belgio 52
RO - Romania 52
PH - Filippine 39
GR - Grecia 38
NO - Norvegia 27
PL - Polonia 27
MY - Malesia 25
CZ - Repubblica Ceca 21
PE - Perù 21
KR - Corea 20
IL - Israele 19
PT - Portogallo 16
CL - Cile 15
IR - Iran 15
JP - Giappone 15
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 13
ZA - Sudafrica 12
CO - Colombia 11
HU - Ungheria 11
TW - Taiwan 10
LT - Lituania 9
BD - Bangladesh 7
EG - Egitto 7
PK - Pakistan 7
AR - Argentina 6
EU - Europa 6
IQ - Iraq 6
LV - Lettonia 6
MA - Marocco 6
SA - Arabia Saudita 6
EC - Ecuador 5
MX - Messico 5
AZ - Azerbaigian 4
HR - Croazia 4
JO - Giordania 4
KE - Kenya 4
RS - Serbia 4
AL - Albania 3
BA - Bosnia-Erzegovina 3
BG - Bulgaria 3
BY - Bielorussia 3
ME - Montenegro 3
NG - Nigeria 3
NZ - Nuova Zelanda 3
SC - Seychelles 3
TN - Tunisia 3
ET - Etiopia 2
JM - Giamaica 2
KG - Kirghizistan 2
NP - Nepal 2
PS - Palestinian Territory 2
SM - San Marino 2
UZ - Uzbekistan 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AO - Angola 1
BJ - Benin 1
CR - Costa Rica 1
DO - Repubblica Dominicana 1
IS - Islanda 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LI - Liechtenstein 1
MM - Myanmar 1
PA - Panama 1
TG - Togo 1
TH - Thailandia 1
UY - Uruguay 1
Totale 17.175
Città #
Ann Arbor 1.182
Milan 740
Chandler 417
Rome 407
Frankfurt am Main 360
Singapore 338
Dublin 289
Jacksonville 271
Wilmington 259
Ashburn 216
Hong Kong 207
Dearborn 206
Woodbridge 189
Houston 159
New York 147
Fairfield 138
Princeton 127
Boardman 124
Santa Clara 123
Nanjing 118
Vienna 100
Turin 84
Naples 77
Padova 73
Bologna 70
Bari 69
Shanghai 66
Verona 62
Dallas 55
Palermo 55
Seattle 53
Beijing 51
Catania 50
Genoa 50
Florence 48
Monza 44
Jakarta 43
Napoli 43
Fremont 41
Lachine 41
Como 38
Torino 35
Guangzhou 33
Dong Ket 32
Brussels 30
Brescia 29
Nanchang 29
Paris 29
Cambridge 27
Cagliari 26
Zhengzhou 26
Bergamo 24
Modena 23
Parma 23
Andover 22
Moscow 22
Helsinki 20
Istanbul 20
Shenyang 19
Caserta 18
Hebei 18
Jinan 18
Pune 18
Tianjin 18
Altamura 17
Los Angeles 17
Toronto 17
Chicago 16
Cinisello Balsamo 16
Kunming 16
Redmond 16
Brindisi 15
Jiaxing 15
Lawrence 15
Messina 15
San Diego 15
Trieste 15
Pavia 14
Perugia 14
Changsha 13
Lainate 13
Pescara 13
Reggio Emilia 13
Seregno 13
Taranto 13
The Dalles 13
Vigevano 13
Brisbane 12
Busto Arsizio 12
Edmonton 12
Hangzhou 12
Montagny 12
Mountain View 12
Norwalk 12
Palo Alto 12
Rho 12
Roman 12
Segrate 12
Trento 12
Vicenza 12
Totale 8.282
Nome #
La competenza emotiva e la comprensione delle emozioni 2.472
The Child Prosocial Behavior Questionnaire (CPBQ): Assessing toddlers’ prosocial behavior 738
La misura dei comportamenti prosociali nella prima infanzia. Uno studio di validazione del CPBQ 671
The assessment of emotion understanding: The Italian standardization of the Test of Emotion Comprehension (TEC) 637
Il Questionario sui Comportamenti Prosociali del Bambino (CPBQ): uno studio di validazione 543
Abilità sociali ed emotive: una ricerca-intervento con bambini con Sindrome di Asperger e Autismo ad Alto Funzionamento 530
Percorsi di lingua scritta. Esperienze didattiche dai 3 ai 13 anni 514
Rapid Response to: Managing mental health challenges faced by healthcare workers during covid-19 pandemic 506
Riflessione metacognitiva in ambienti online e autoregolazione nell’attività di studio nei corsi universitari 408
Le strategie di socializzazione alla prosocialità indagate attraverso il Parental Prosocial Practices Questionnaire (PPPQ) 376
Arteterapia e metacognizione 339
Self regulation and sense of community in online learning. An analysis of reciprocal interactions 336
Rischi e risorse nella professione insegnante 333
Validazione del Questionario sulle Pratiche Prosociali (PPQ): Uno studio pilota 313
Sense of community and self-regulation. Reciprocal interaction in a Knowledge Building Community 301
Utilitarian and emotion-related components of moral judgement: Gender and age effects and the relationship with prosocial and hostile roles in bullying 286
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del Test of Emotion Comprehension (TEC) 282
The Prosocial Practices Questionnaire: Impact Of Parents’ Strategies On Children’s Prosocial Behavior 281
Laboratori di creatività per l'autismo. Un percorso per promuovere le competenze socio-relazionali ed emotive 253
Robot non umanoidi e non sociali per lo studio dell’attribuzione di intenzionalità in bambini con autismo 239
Trait emotional intelligence and school burnout: The mediating role of resilience and academic anxiety in high school 232
Children with high functioning autism: A pilot study of a training intervention to enhance pragmatic skills 231
Autismo, creatività e benessere 227
Orientare favorendo un metodo di studio efficace: esperienze in presenza e on-line a confronto 213
Comportamenti a rischio in età prescolare: il ruolo della comprensione delle emozioni e della disposizione all'empatia nelle condotte ostili e prosociali 210
Studio preliminare sull'efficacia di un intervento focalizzato sulla competenza emotiva in una classe di scuola primaria 207
High School Student Burnout: Is Empathy a Protective or Risk Factor? 203
Stress percepito e burnout negli insegnanti: il ruolo del work engagement e delle competenze socio-emotive 202
Designing a Curriculum for a Parent Training Course on the Prevention of Violence Against Children: Some Insights from a European Project 201
Prosocial/hostile roles and emotion comprehension in preschoolers 194
Relazional...mente. Ricerca psicologica sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia 186
Autoregolazione nell’attività di studio e concezione dell’intelligenza 172
Metacognizione ed emozioni: la comprensione delle emozioni nei bambini 171
Disturbi dello spettro autistico e relazione fraterna. Uno studio esplorativo con il questionario SRQ. 170
Emozioni a scuola: educazione metacognitiva e comprensione del disagio emotivo 166
Feeling and Thinking of Others: Affective and Cognitive Empathy and Emotion Comprehension in Prosocial/Hostile Preschoolers 163
Making Inferences and Comprehension of Emotions in Children of 5-7 years of age 159
Differenze individuali nella comprensione delle emozioni: aspetti linguistici e comunicativi 153
Lo sviluppo delle abilità di autoregolazione a partire dalla scuola superiore 151
Pragmatic skills in children and their emotion understanding 150
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari del progetto italiano di validazione del TEC 150
Children’s Emotion Understanding: Preliminary Data from the Italian Validation Project of Test of Emotion Comprehension (TEC) 147
The relationship between emotional competence and hostile/prosocial behavior in Albanian preschoolers : an exploratory study 145
Being visible or being liked? Social status and emotional skills in bullying among young children 144
Making inferences and individual differences in emotion understanding 138
Autoregolazione e senso di comunità in corsi universitari on line: verso un modello interpretativo di 135
Trait Emotional Intelligence and School Burnout Discriminate Between High and Low Alexithymic Profiles: A Study With Female Adolescents 133
Teachers’ style during error management. A positive paradigm for pupils’ learning processes. 132
Emotion understanding: which is the role of children’s pragmatic competences in their emotion comprehension? 131
Face-to-face and web-forum interventions promoting SRL skills at university 128
Cognition, language, emotions: Research in developmental psychology and education interventions. The contribution of Marcello Cesa-Bianchi and his school 123
Understanding the minds of others in children with autism spectrum disorders: emotions and pragmatics 120
Esperienze relazionali inadeguate nella prima infanzia e sviluppo socio‐emotivo e rischio psicopatologico in età scolare 119
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 118
Study approach of first year students: an analysis of goals and strategies of Primary Education Sciences students 118
La comprensione delle emozioni nei bambini: dati preliminari di un progetto di validazione 118
Feeling the emotions, finding the resources: a pathway toward balanced parenting? 117
Social Status and Emotional Competence in Bullying: A Longitudinal Study of the Transition From Kindergarten to Primary School 115
Memoria autobiografica di episodi emotivi in adolescenza 108
Sita And The Great Absence: Adolescents, Decision-making and Participation in Public Space 101
Le diverse culture dell'inclusione. Prospettive di dialogo con la disabilità e l'età senile 101
Lo sviluppo della persona nel ciclo di vita 101
Osservare per integrare 89
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 88
Alexithymia as a Risk Factor for Social Indifference: A Quantitative Study with a Large Sample of Female Adolescents 85
Pragmatics and emotion understanding: a training for autistic children 85
Il laboratorio di espressività grafico-pittorica: il punto di vista del partecipante 83
A mixed-method study on adolescents' well-being during the COVID-19 syndemic emergency 80
Relationships between fluid intelligence, comprehension and definition of emotions in schizophrenic individuals 79
Metaphors of adolescence during COVID-19 pandemic: a mixed-method analysis in relation to well-being and alexithymia 72
Editorial: Socio-emotional skills in relation to aggressive and prosocial behaviors: From early childhood to adolescence 70
Comprendere la Partecipazione Giovanile nella Sfera Pubblica: Tendenze Emergenti e Opportunità Future 61
Promuovere l'Empowerment Giovanile attraverso la Partecipazione Attiva nello Spazio Pubblico: un Approccio Psicologico 53
Future Teachers’ Implicit Ideas on Creativity: Visual Stimuli for Idea-Generation Activities 46
Educare alla musica e attraverso la musica: il suono nella relazione educativa e di cura 33
Totale 17.785
Categoria #
all - tutte 45.662
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 45.662


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020779 0 0 0 0 0 0 0 0 0 403 304 72
2020/20212.263 158 101 250 240 176 246 211 124 200 219 150 188
2021/20221.547 178 143 162 127 82 114 102 93 69 147 128 202
2022/20232.171 191 417 263 162 182 255 65 139 179 123 99 96
2023/20242.679 160 113 147 208 307 366 313 184 209 218 227 227
2024/20253.656 347 436 322 334 390 213 336 246 448 584 0 0
Totale 17.785