TOBIA, VALENTINA ANTONIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.489
NA - Nord America 4.989
AS - Asia 1.505
OC - Oceania 78
SA - Sud America 26
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 14
AF - Africa 9
Totale 16.110
Nazione #
IT - Italia 6.464
US - Stati Uniti d'America 4.855
CN - Cina 628
FR - Francia 531
SE - Svezia 412
SG - Singapore 351
IE - Irlanda 343
UA - Ucraina 330
RU - Federazione Russa 322
DE - Germania 290
GB - Regno Unito 242
HK - Hong Kong 186
VN - Vietnam 126
CA - Canada 125
DK - Danimarca 82
FI - Finlandia 82
NL - Olanda 76
AT - Austria 74
AU - Australia 74
CH - Svizzera 72
IN - India 49
ES - Italia 38
TR - Turchia 34
KR - Corea 23
JP - Giappone 22
SM - San Marino 22
GR - Grecia 19
ID - Indonesia 18
IL - Israele 18
IR - Iran 18
BR - Brasile 16
PT - Portogallo 16
RO - Romania 15
BE - Belgio 13
PH - Filippine 12
PL - Polonia 12
EU - Europa 11
MX - Messico 9
LT - Lituania 6
EG - Egitto 5
CZ - Repubblica Ceca 4
HU - Ungheria 4
NO - Norvegia 4
NZ - Nuova Zelanda 4
PE - Perù 4
PK - Pakistan 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
BG - Bulgaria 3
HR - Croazia 3
MC - Monaco 3
PS - Palestinian Territory 3
SI - Slovenia 3
TH - Thailandia 3
AL - Albania 2
CL - Cile 2
CO - Colombia 2
DZ - Algeria 2
EC - Ecuador 2
LU - Lussemburgo 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MU - Mauritius 2
MY - Malesia 2
TW - Taiwan 2
BT - Bhutan 1
CY - Cipro 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
Totale 16.110
Città #
Ann Arbor 1.016
Milan 721
Rome 408
Chandler 336
Jacksonville 335
Dublin 318
Woodbridge 304
Singapore 271
Dearborn 254
Fairfield 253
Wilmington 249
Houston 237
Ashburn 195
Frankfurt am Main 189
Hong Kong 180
Princeton 176
Santa Clara 146
New York 124
Nanjing 122
Padova 122
Florence 96
Seattle 89
Dong Ket 82
Bologna 74
Boardman 72
Cambridge 67
Vienna 66
Bari 63
Lachine 58
Palermo 58
Beijing 57
Turin 57
Nanchang 56
Verona 56
Paris 53
Melbourne 51
Genoa 48
Catania 45
Altamura 43
Napoli 43
Shanghai 43
Naples 41
Brescia 40
Torino 40
Hebei 38
Cagliari 33
Parma 33
Andover 32
Bergamo 32
Lawrence 31
Modena 30
Shenyang 30
Perugia 29
Pescara 27
Cazzago San Martino 24
Jinan 23
Reggio Calabria 23
Toronto 23
Como 22
Dallas 22
Ottawa 22
Pavia 22
Lissone 21
Monza 20
Pisa 20
Rimini 20
Villiers-sur-Marne 20
Guangzhou 19
Redmond 19
Tianjin 19
Trieste 19
Mountain View 18
Segrate 18
Zhengzhou 18
Cerignola 17
Helsinki 16
Livorno 16
Lodi 16
L’Aquila 16
Trento 16
Changsha 15
Jiaxing 15
Pune 15
Salerno 15
Kunming 14
Ningbo 14
Norwalk 14
Siena 14
Urbino 14
Bolzano 13
Brussels 13
Caserta 13
Chieti 13
Hangzhou 13
Jesi 13
Melegnano 13
Piacenza 13
Cattolica 12
Edmonton 12
Genova 12
Totale 8.448
Nome #
QBS 8-13 Questionari per la valutazione del benessere scolastico e identificazione dei fattori di rischio 1.582
Apprendere nella scuola dell’infanzia. Lo sviluppo dei prerequisiti 1.055
Il benessere scolastico: una ricerca su bambini con sviluppo tipico e con Bisogni Educativi Speciali 926
Prerequisiti dell’apprendimento di letto-scrittura e matematica: Due domini a confronto 582
ALCE. Assessment di Lettura e Comprensione per l’Età Evolutiva 519
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - Teacher: Psychometric properties 470
Il benessere nei bambini con disturbi specifici dell’apprendimento e nei loro genitori: uno studio pilota con il Questionario sul Benessere Scolastico - versione per genitori. 443
Norme italiane dello Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ): Il comportamento dei bambini italiani valutato dai loro insegnanti 337
Who Are the Children Most Vulnerable to Social Exclusion? The Moderating Role of Self-Esteem, Popularity, and Nonverbal Intelligence on Cognitive Performance Following Social Exclusion 316
Children’s Wellbeing at School: A Multi-dimensional and Multi-informant Approach 307
Lo Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) nella scuola primaria: Il comportamento dei bambini Italiani valutato dai loro insegnanti 306
The Strengths and Difficulties Questionnaire-Parents for Italian School-Aged Children: Psychometric Properties and Norms 254
Cognitive Profiles of Italian Children with Developmental Dyslexia 249
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematic 238
Il benessere scolastico negli alunni tra 8 e 13 anni: effetto dell'età e delle difficoltà di apprendimento 237
Reading training improves reading⋯ and school well-being? 235
Internalizing and Externalizing symptoms in children who are rejected by peers 233
Reading under the skin: Physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 232
Predictors of reading fluency in Italian orthography: Evidence from a cross-sectional study of primary school students 221
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 217
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 216
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 212
Prerequisiti dell’abilità matematica: Un confronto tra due interventi con bambini a rischio di sviluppare difficoltà di calcolo 210
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 198
The influence of classroom seating arrangement on children's cognitive processes in primary school: The role of individual variables. 196
Cognitive, behavioral and emotional correlates of being rejected by peers 191
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 185
Profili cognitivi dei bambini italiani con dislessia evolutiva 181
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - teachers: factor structure and normative data 179
Reading under the skin: physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 171
Predictors of reading and comprehension abilities in bilingual and monolingual children: a longitudinal study on a transparent language 168
SNUP. Senso del Numero – Pre-requisiti 166
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematics 152
Developmental changes in the cognitive and educational profiles of children and adolescents with 22q11.2 deletion syndrome 149
Early literacy and numeracy skills in bilingual minority children: Toward a relative independence of linguistic and numerical processing 147
Numerical Magnitude Representation in Children With Mathematical Difficulties With or Without Reading Difficulties 146
Symbolic versus non-symbolic training for improving early numeracy in low achieving preschoolers: Short-term effects and follow-up in primary school 144
QBS 8-13: Il benessere scolastico dal punto di vista di alunni, genitori e insegnanti 141
Specific Learning Disorders: A Look Inside Children’s and Parents’ Psychological Well-Being and Relationships 140
To be refused by peers in childhood: anxiety and depression symptoms.15TH European Conference on Developmental Psychology – 23-27 August 2011 – Bergen, Norway – Bologna: Monduzzi Editore - Medimond International Proceedings, 397-400 139
Atypical galvanic skin response in dyslexic children reading aloud 138
Links between reading precursors and early numeracy skills in preschoolers 137
The Simple View of Reading in Bilingual Language-Minority Children Acquiring a Highly Transparent Second Language 136
Associations between social isolation and parenting stress during the first wave of COVID-19 in Italian children with special educational needs 133
Decision-making factors in prenatal testing: A systematic review 130
Concurrent and longitudinal predictors of calculation skills in preschoolers 126
Cognitive profiles of typical and atypical readers: evidence from the italian orthography 124
Which cognitive processes predict reading skills in children of Italian primary schools? 121
The effect of school design on users' responses: A systematic review (2008-2017) 120
I pre-requisiti della letto-scrittura: le radici prescolari dell'apprendimento 119
To be refused by peers in Childhood: Anxiety and Depression Symptoms 118
Teoria della mente e rifiuto sociale in età scolare: non capire gli altri compromette le relazioni sociali? 112
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 111
The simple view of reading in a transparent orthography: the stronger role of oral comprehension 111
Prerequisiti della comprensione del testo 107
Gli effetti dell'insegnamento sull'apprendimento 105
Predictors of reading ability in bilingual children learning to read in Italian-L2 103
Crossing barriers: Profiles of reading and comprehension skills in early and late bilinguals, poor comprehenders, reading impaired, and typically developing children 102
"Non mi piaci perché non mi capisci": deficit di Teoria della Mente nei bambini rifiutati dai pari 96
Competenze di scrittura in bambini nati pretermine, con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA) e con sviluppo tipico 93
Processi di lettura e scrittura in bambini nati pretermine, con diagnosi di DSA e con sviluppo tipico: un confronto tra popolazioni 91
“Close to me”: Effects of space organization and interpersonal distance on cognitive mindset. 89
Teachers, not parents, are able to predict time processing skills in preschoolers 88
SNUP 87
Primi calcoli e precursori dello sviluppo dell'abilità matematica: uno studio su bambini in età pre-scolare 86
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 85
Wellness of children with specific learning disorders: A pilot study with the Questionnaire on the School Wellness - parents’ version 84
Theoretical models of comprehension skills tested through a comprehension assessment battery for primary school children 82
Quali processi cognitivi predicono l'abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 81
Predittori di velocità ed accuratezza in lettori atipici della scuola primaria 81
Indagine sulle origini dell’esclusione sociale in età scolare: “presenza di deficit nella comprensione della mente dell’Altro?” 79
Prescolari a rischio di sviluppare difficoltà in matematica: Il punto di vista dei loro insegnanti e genitori 79
Lettura, apprendimento e DSA 76
Cognitive profile of children with 22q11.2 deletion syndrome: A longitudinal study 75
Pre-requisiti dell’abilità matematica: quali sono come potenziarli e come individuare i segnali di rischio 68
"Close or distant?”: how classroom spatial organization affects children's cognitive processes in primary school 67
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 65
Competenze numeriche a confronto: bambini nati estremamente pretermine, con diagnosi di disturbo dell’apprendimento e con sviluppo tipico 65
Conoscere i numeri in età prescolare: Segnali di rischio, interventi precoci e risultati alla scuola primaria 63
Supporto ai genitori nel percorso dalle prime difficoltà scolastiche alle pratiche riabilitative e terapeutiche 63
Quali processi cognitivi predicono l’abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 62
Factors predicting reading comprehension in language minority children exposed to a highly transparent L2 59
Arredi, organizzazione degli spazi ed effetti sull’apprendimento: Un approccio psicologico 58
The 'mentalization' of the children and the dynamics of the parental couple as variables in the therapeutic process of children and adolescents 53
Prerequisiti dell’abilità matematica 49
Evaluation of outcome in psychoanalytic treatment of children and adolescents 42
Introduzione 40
Teachers' report of sense of time in kindergarten predicts children's time-processing skills in first grade 28
Totale 16.677
Categoria #
all - tutte 42.413
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 42.413


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.687 0 0 0 0 177 242 343 162 214 228 214 107
2020/20212.287 186 129 291 220 195 199 214 149 201 179 112 212
2021/20221.164 101 147 96 85 71 84 55 55 63 62 118 227
2022/20232.011 200 369 184 110 152 300 92 146 153 81 146 78
2023/20243.035 152 123 149 307 328 367 372 223 241 243 290 240
2024/20252.072 322 448 382 451 469 0 0 0 0 0 0 0
Totale 16.677