TOBIA, VALENTINA ANTONIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.639
NA - Nord America 5.079
AS - Asia 1.976
SA - Sud America 143
OC - Oceania 82
AF - Africa 15
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 14
Totale 17.948
Nazione #
IT - Italia 7.139
US - Stati Uniti d'America 4.935
CN - Cina 639
SG - Singapore 612
FR - Francia 586
RU - Federazione Russa 518
SE - Svezia 414
IE - Irlanda 345
UA - Ucraina 338
HK - Hong Kong 329
DE - Germania 303
GB - Regno Unito 248
NL - Olanda 248
CA - Canada 129
VN - Vietnam 127
BR - Brasile 118
FI - Finlandia 85
DK - Danimarca 82
AU - Australia 78
CH - Svizzera 78
AT - Austria 77
IN - India 52
TR - Turchia 44
ES - Italia 39
ID - Indonesia 28
KR - Corea 24
JP - Giappone 23
SM - San Marino 22
IL - Israele 20
PT - Portogallo 20
GR - Grecia 19
IR - Iran 19
RO - Romania 15
PH - Filippine 14
PL - Polonia 14
BE - Belgio 13
EU - Europa 11
MX - Messico 10
PK - Pakistan 7
CL - Cile 6
LT - Lituania 6
CO - Colombia 5
EG - Egitto 5
MY - Malesia 5
CZ - Repubblica Ceca 4
HU - Ungheria 4
NO - Norvegia 4
NZ - Nuova Zelanda 4
PE - Perù 4
PS - Palestinian Territory 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
AL - Albania 3
BG - Bulgaria 3
EC - Ecuador 3
HR - Croazia 3
IQ - Iraq 3
MA - Marocco 3
MC - Monaco 3
SI - Slovenia 3
TH - Thailandia 3
TW - Taiwan 3
UY - Uruguay 3
UZ - Uzbekistan 3
BD - Bangladesh 2
DO - Repubblica Dominicana 2
DZ - Algeria 2
KZ - Kazakistan 2
LB - Libano 2
LU - Lussemburgo 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MU - Mauritius 2
OM - Oman 2
PA - Panama 2
VE - Venezuela 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AM - Armenia 1
AR - Argentina 1
AZ - Azerbaigian 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BT - Bhutan 1
CI - Costa d'Avorio 1
CY - Cipro 1
GT - Guatemala 1
JO - Giordania 1
NP - Nepal 1
PY - Paraguay 1
TN - Tunisia 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 17.948
Città #
Ann Arbor 1.016
Milan 814
Rome 467
Singapore 355
Chandler 336
Jacksonville 335
Hong Kong 323
Dublin 319
Woodbridge 304
Dearborn 254
Fairfield 253
Wilmington 249
Houston 237
Ashburn 209
Frankfurt am Main 191
Princeton 176
Santa Clara 157
Padova 129
New York 124
Nanjing 122
Florence 111
Seattle 90
Bologna 85
Dong Ket 82
Boardman 73
Bari 71
Turin 70
Vienna 69
Genoa 68
Cambridge 67
Verona 65
Palermo 61
Lachine 58
Beijing 57
Nanchang 56
Naples 56
Paris 53
Melbourne 51
Catania 47
Moscow 47
Altamura 43
Brescia 43
Napoli 43
Shanghai 43
Cagliari 41
Modena 41
Torino 40
Parma 39
Hebei 38
Council Bluffs 34
Bergamo 33
Andover 32
Perugia 32
Lawrence 31
Pescara 30
Shenyang 30
Cazzago San Martino 24
Como 24
Toronto 24
Jinan 23
Reggio Calabria 23
Venice 23
Dallas 22
Guangzhou 22
Ottawa 22
Pavia 22
Pisa 22
Lissone 21
Trieste 21
Monza 20
Rimini 20
Villiers-sur-Marne 20
Redmond 19
Tianjin 19
L’Aquila 18
Mountain View 18
Segrate 18
Trento 18
Zhengzhou 18
Bolzano 17
Cerignola 17
Helsinki 17
Livorno 16
Lodi 16
Changsha 15
Jiaxing 15
Pune 15
Rende 15
Salerno 15
Vigevano 15
Kunming 14
Ningbo 14
Norwalk 14
Siena 14
Urbino 14
Vicenza 14
Brussels 13
Caserta 13
Chieti 13
Hangzhou 13
Totale 9.090
Nome #
QBS 8-13 Questionari per la valutazione del benessere scolastico e identificazione dei fattori di rischio 2.017
Apprendere nella scuola dell’infanzia. Lo sviluppo dei prerequisiti 1.204
Il benessere scolastico: una ricerca su bambini con sviluppo tipico e con Bisogni Educativi Speciali 1.061
Prerequisiti dell’apprendimento di letto-scrittura e matematica: Due domini a confronto 595
ALCE. Assessment di Lettura e Comprensione per l’Età Evolutiva 580
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - Teacher: Psychometric properties 481
Il benessere nei bambini con disturbi specifici dell’apprendimento e nei loro genitori: uno studio pilota con il Questionario sul Benessere Scolastico - versione per genitori. 474
Norme italiane dello Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ): Il comportamento dei bambini italiani valutato dai loro insegnanti 359
Children’s Wellbeing at School: A Multi-dimensional and Multi-informant Approach 328
Who Are the Children Most Vulnerable to Social Exclusion? The Moderating Role of Self-Esteem, Popularity, and Nonverbal Intelligence on Cognitive Performance Following Social Exclusion 327
Lo Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) nella scuola primaria: Il comportamento dei bambini Italiani valutato dai loro insegnanti 318
Il benessere scolastico negli alunni tra 8 e 13 anni: effetto dell'età e delle difficoltà di apprendimento 284
The Strengths and Difficulties Questionnaire-Parents for Italian School-Aged Children: Psychometric Properties and Norms 283
Cognitive Profiles of Italian Children with Developmental Dyslexia 259
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematic 258
Internalizing and Externalizing symptoms in children who are rejected by peers 254
Reading training improves reading⋯ and school well-being? 250
Reading under the skin: Physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 242
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 241
Predictors of reading fluency in Italian orthography: Evidence from a cross-sectional study of primary school students 228
Prerequisiti dell’abilità matematica: Un confronto tra due interventi con bambini a rischio di sviluppare difficoltà di calcolo 228
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 222
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 221
The influence of classroom seating arrangement on children's cognitive processes in primary school: The role of individual variables. 218
Profili cognitivi dei bambini italiani con dislessia evolutiva 207
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions 205
Cognitive, behavioral and emotional correlates of being rejected by peers 199
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers 190
The Italian version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) - teachers: factor structure and normative data 188
Predictors of reading and comprehension abilities in bilingual and monolingual children: a longitudinal study on a transparent language 178
SNUP. Senso del Numero – Pre-requisiti 177
Reading under the skin: physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 176
Developmental changes in the cognitive and educational profiles of children and adolescents with 22q11.2 deletion syndrome 169
Time processing impairments in preschoolers at risk of developing difficulties in mathematics 164
QBS 8-13: Il benessere scolastico dal punto di vista di alunni, genitori e insegnanti 163
Symbolic versus non-symbolic training for improving early numeracy in low achieving preschoolers: Short-term effects and follow-up in primary school 158
Early literacy and numeracy skills in bilingual minority children: Toward a relative independence of linguistic and numerical processing 157
Numerical Magnitude Representation in Children With Mathematical Difficulties With or Without Reading Difficulties 156
Cognitive profiles of typical and atypical readers: evidence from the italian orthography 153
Associations between social isolation and parenting stress during the first wave of COVID-19 in Italian children with special educational needs 153
Specific Learning Disorders: A Look Inside Children’s and Parents’ Psychological Well-Being and Relationships 152
Decision-making factors in prenatal testing: A systematic review 152
To be refused by peers in childhood: anxiety and depression symptoms.15TH European Conference on Developmental Psychology – 23-27 August 2011 – Bergen, Norway – Bologna: Monduzzi Editore - Medimond International Proceedings, 397-400 148
Atypical galvanic skin response in dyslexic children reading aloud 146
The effect of school design on users' responses: A systematic review (2008-2017) 146
Links between reading precursors and early numeracy skills in preschoolers 144
The Simple View of Reading in Bilingual Language-Minority Children Acquiring a Highly Transparent Second Language 143
Concurrent and longitudinal predictors of calculation skills in preschoolers 134
The simple view of reading in a transparent orthography: the stronger role of oral comprehension 129
Which cognitive processes predict reading skills in children of Italian primary schools? 126
To be refused by peers in Childhood: Anxiety and Depression Symptoms 122
I pre-requisiti della letto-scrittura: le radici prescolari dell'apprendimento 122
Teoria della mente e rifiuto sociale in età scolare: non capire gli altri compromette le relazioni sociali? 121
Prerequisiti della comprensione del testo 120
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 117
Crossing barriers: Profiles of reading and comprehension skills in early and late bilinguals, poor comprehenders, reading impaired, and typically developing children 112
Predictors of reading ability in bilingual children learning to read in Italian-L2 111
Gli effetti dell'insegnamento sull'apprendimento 110
“Close to me”: Effects of space organization and interpersonal distance on cognitive mindset. 109
"Non mi piaci perché non mi capisci": deficit di Teoria della Mente nei bambini rifiutati dai pari 105
SNUP 103
Teachers, not parents, are able to predict time processing skills in preschoolers 103
Competenze di scrittura in bambini nati pretermine, con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA) e con sviluppo tipico 100
Processi di lettura e scrittura in bambini nati pretermine, con diagnosi di DSA e con sviluppo tipico: un confronto tra popolazioni 97
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders? 96
Theoretical models of comprehension skills tested through a comprehension assessment battery for primary school children 92
Morphological processing of nouns and verbs: Lexical priming in reading 91
Primi calcoli e precursori dello sviluppo dell'abilità matematica: uno studio su bambini in età pre-scolare 89
Predittori di velocità ed accuratezza in lettori atipici della scuola primaria 88
Quali processi cognitivi predicono l'abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 87
Wellness of children with specific learning disorders: A pilot study with the Questionnaire on the School Wellness - parents’ version 87
Indagine sulle origini dell’esclusione sociale in età scolare: “presenza di deficit nella comprensione della mente dell’Altro?” 86
Prescolari a rischio di sviluppare difficoltà in matematica: Il punto di vista dei loro insegnanti e genitori 85
Pre-requisiti dell’abilità matematica: quali sono come potenziarli e come individuare i segnali di rischio 85
"Close or distant?”: how classroom spatial organization affects children's cognitive processes in primary school 83
Lettura, apprendimento e DSA 83
Cognitive profile of children with 22q11.2 deletion syndrome: A longitudinal study 81
Conoscere i numeri in età prescolare: Segnali di rischio, interventi precoci e risultati alla scuola primaria 79
Arredi, organizzazione degli spazi ed effetti sull’apprendimento: Un approccio psicologico 74
Competenze numeriche a confronto: bambini nati estremamente pretermine, con diagnosi di disturbo dell’apprendimento e con sviluppo tipico 73
Supporto ai genitori nel percorso dalle prime difficoltà scolastiche alle pratiche riabilitative e terapeutiche 69
Quali processi cognitivi predicono l’abilità di lettura nei bambini italiani della scuola primaria? 68
Factors predicting reading comprehension in language minority children exposed to a highly transparent L2 65
The 'mentalization' of the children and the dynamics of the parental couple as variables in the therapeutic process of children and adolescents 60
Prerequisiti dell’abilità matematica 56
Evaluation of outcome in psychoanalytic treatment of children and adolescents 49
Teachers' report of sense of time in kindergarten predicts children's time-processing skills in first grade 47
Introduzione 45
Totale 18.515
Categoria #
all - tutte 48.779
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 48.779


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020549 0 0 0 0 0 0 0 0 0 228 214 107
2020/20212.287 186 129 291 220 195 199 214 149 201 179 112 212
2021/20221.164 101 147 96 85 71 84 55 55 63 62 118 227
2022/20232.011 200 369 184 110 152 300 92 146 153 81 146 78
2023/20243.035 152 123 149 307 328 367 372 223 241 243 290 240
2024/20253.910 322 448 382 451 499 221 324 328 565 370 0 0
Totale 18.515