DE NICOLA, ALESSANDRA
DE NICOLA, ALESSANDRA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"
Bicocca: l’università, il quartiere. Storia di un’esperienza pluriennale tra esplorazione, accoglienza e cittadinanza
2024 Zuccoli, F; De Nicola, A
Gesto, movimento, percezione. Alcune pratiche ed esperienze di educazione al patrimonio culturale tra Spagna e Italia
2024 De Nicola, A; García-Sottile, M; Gómez-Lozano, S
A Partire dalla O di Giotto
2023 Bassi, F; Bonfanti, R; De Nicola, A; Zuccoli, F
ATTENTION! YOUR MOVEMENT MAKES THE CITY: CHOREO-GRAPHIC PROPOSALS FOR URBAN SPACES
2023 De Nicola, A; Sottile, M; Lozano, S
Clandestine Word. Images of Gesture Among the Arts: Pretexts and Reflections Between ImageXtext, Choreographic Notations and Didactic Transpositions
2023 De Nicola, A
Dall'esercizio dei sensi per mappare lo spazio urbano al colore, uno strumento per definire l’esperienza tra educazione e percezione
2023 de Nicola, A; Zuccoli, F; Poli, A
Heritage fruition and interpretation. A path of kit construction: the importance of images. Fruizione e interpretazione del patrimonio. Un percorso di costruzioni di kit: l’importanza delle immagini
2023 De Nicola, A; Zuccoli, F
Image and Choreography. Transmitting to Replicate, Transferring to Create
2023 Garcia-Sottile, M; Gomez-Lozano, S; De Nicola, A
Scientific research and environmental education: the participatory approach of the MAPS-MI projects in schools of Milan, Italy [Ricerca scientifica ed educazione ambientale: l'approccio partecipativo dei progetti MAPS-MI nelle scuole di Milano]
2023 Boniardi, L; Zanelli, C; Puttin, S; De Nicola, A; Zuccoli, F; Campo, L; Fustinoni, S
Dare voce alla natura. Percorsi di scoperta in Bicocca
2022 De Nicola, A; Zuccoli, F
Educare all'immagine ai tempi della quarantena. Memoria di una ricerca del legame di realtà attraverso lo schermo digitale
2022 De Nicola, A; Zuccoli, F
Educare con l'arte contemporanea nell'epoca della distanza. La proposta di un corso di formazione
2022 Vanzo, M; Amadasi, G; Zocco, L; De Nicola, A; Zuccoli, F
Heritage assets, fairs and museums. Places of encounter and presence in times of pandemic
2022 De Nicola, A; Magri, P; Zuccoli, F
Il colore, un alleato delle sezioni educative museali. Un viaggio tra casi, tecniche e approcci
2022 De Nicola, A; Zuccoli, F
Image education between distance and presence: reflections on the experience of the three-year pandemic
2022 Zuccoli, F; De Nicola, A
Living Territories to the Full, Dialoguing with Citizens
2022 De Nicola, A; Pepe, A; Zuccoli, F
Maps Mi: First Results of a Participatory Science Process to Activate the Educating Community of a Suburb Against Black Carbon
2022 Zuccoli, F; De Nicola, A
Silent Poetry. Images of Gesturing Across the Arts. Pretexts and Thoughts on a Language of Great Educational Potential
2022 De Nicola, A
#exploreART: il labirinto di A. Pomodoro e i bambini. Un progetto di fruizione condivisa con percorsi sensoriali partecipati
2021 De Nicola, A; Zuccoli, F; Bacigalupo, A; Boccaletti, P; Carolì, G; Sato, G; Monetti, C; Montebello, C; Piccolo, S; Silvestri, A
Beauty revealed in Pakistan and Italy. How younger citizens remove the veils that hide cultural heritage
2021 De Nicola, A; Mazhar, M