MAGGIONI, EMANUELA
MAGGIONI, EMANUELA
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA
Smelling the Space Around Us: Odor Pleasantness Shifts Visuospatial Attention in Humans
2018 Rinaldi, L; Maggioni, E; Olivero, N; Maravita, A; Girelli, L
Pleasantness smells like a spatial boundary: Odor pleasantness shifts visuospatial attention in humans
2015 Rinaldi, L; Maggioni, E; Olivero, N; Maravita, A; Girelli, L
The association between the colour of a container and the liquid inside: An experimental study on consumers' perception, expectations and choices regarding mineral water
2015 Risso, P; Maggioni, E; Olivero, N; Gallace, A
The Effect of A Container's Weight on the Perception of Mineral Water
2015 Maggioni, E; Risso, P; Olivero, N; Gallace, A
The effect of pseudo-word labels on the evaluation of mineral water
2015 Risso, P; Maggioni, E; Gallace, A
The Smell of Emotions: Olfactory Influences on Emotions and Consumer Behaviour
2015 Maggioni, E
Ambient scent cue increases positive emotions and willingness to consume scent-related products
2014 Olivero, N; Maggioni, E; Gatti, E; Velasco, C; Spence, C
The effect of coloured plastic glasses on people’s perception, expectation and choice of mineral water
2014 Risso, P; Maggioni, E; Olivero, N; Gallace, A
The effect of the weight of the container on people’s perception of mineral water
2014 Maggioni, E; Risso, P; Olivero, N; Gallace, A
Il comportamento passato, l'obbligo morale e il disimpegno sociale nella spiegazione della pirateria digitale
2013 Olivero, N; Maggioni, E; Chamorro-Premuzic, T
Marketing Olfattivo: dal laboratorio al punto vendita. Il caso di Puro Gusto, Autogrill
2013 Olivero, N; Maggioni, E
Priming, arousal e riduzione dei tempi di reazione delle fragranze alimentari
2013 Olivero, N; Maggioni, E; Gatti, E; Velasco, C; Spence, C
Le determinanti socio-psicologiche della Pirateria on-line.
2012 Olivero, N; Maggioni, E; Chamorro Premuzic, T
Moral Obligation and Moral Disengagement in the explanation of Digital Piracy
2012 Olivero, N; Maggioni, E; Chamorro Premuzic, T
To share or not to share? Digital skills and the need for approval of the download culture’ members.
2012 Maggioni, E; Olivero, N; Chamorro Premuzic, T
Il ruolo delle fragranze ad impatto emotivo nell'acquisto a basso coinvolgimento.
2011 Olivero, N; Maggioni, E
The Impact of Scent on consumers'mood, product evaluation and purchase intentions
2011 Olivero, N; Maggioni, E
‘Cultura del Download’ e 'Disimpegno Morale' nella spiegazione della Pirateria di Contenuti Digitali.
2011 Olivero, N; Maggioni, E; Mariani, M