MARZOCCHI, GIAN MARCO
MARZOCCHI, GIAN MARCO
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA
ADHD caregivers facing the COVID-19: the lockdown's impact on emotion and parenting strategies
2024 Zulato, E; Montali, L; Frigerio, A; Melegari, M; Bruni, O; Marzocchi, G
Comparing Executive Functions in Children and Adolescents with Autism and ADHD—A Systematic Review and Meta-Analysis
2024 Ceruti, C; Mingozzi, A; Scionti, N; Marzocchi, G
Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders?
2024 Mingozzi, A; Tobia, V; Marzocchi, G
La valutazione e l’intervento per le Funzioni Esecutive in età evolutiva - Il programma FEREA
2024 Marzocchi, G; Bongarzone, E; Conti, S; Ferla, L; Liconti, E; Tomasoni, E
Tele-valutazione delle funzioni esecutive in bambini con disturbo da deficit di attenzione/iperattività
2024 Ceruti, C; Bombonato, C; Capodieci, A; Frascari, A; Pecini, C; Rivella, C; Ruffini, C; Traverso, L; Usai, M; Viterbori, P; Marzocchi, G
Executive functions in children with specific learning disorders: Shedding light on a complex profile through teleassessment
2023 Capodieci, A; Ruffini, C; Frascari, A; Rivella, C; Bombonato, C; Giaccherini, S; Scali, V; Luccherino, L; Viterbori, P; Traverso, L; Usai, M; Marzocchi, G; Pecini, C
Identifying Children with Self-Regulation Problems: Factorial Structure and Psychometric Properties of the QUVA-p, a Screening Tool for Preschool Teachers
2023 Scionti, N; Luzi, G; Zampini, L; Marzocchi, G
Il Questionario punti di forza e di debolezza (SDQ) per genitori e insegnanti in un campione di adolescenti italiani: struttura fattoriale e valori normativi
2023 Valsesia, J; Cardani, S; Bongarzone, E; Marzocchi, G
Il training FEREA: Multimodale, Personalizzato, Transdiagnostico.
2023 Conti, S; Bongarzone, E; Flori, V; Marzocchi, G
Italian Battery for ADHD (BIA). Evaluation of the discriminatory capacity in children with ADHD, ODD or SLD symptoms [Batteria Italiana per l’ADHD (BIA) Valutazione della capacità discriminativa in bambini con sintomi di ADHD, DOP, DSA]
2023 Bocchi, E; Marzocchi, G
Teachers' report of sense of time in kindergarten predicts children's time-processing skills in first grade
2023 Tombini, G; Tobia, V; Ghislanzoni, L; Gambarini, A; Ogliari, A; Marzocchi, G
TeleFE: A New Tool for the Tele-Assessment of Executive Functions in Children
2023 Rivella, C; Ruffini, C; Bombonato, C; Capodieci, A; Frascari, A; Marzocchi, G; Mingozzi, A; Pecini, C; Traverso, L; Usai, M; Viterbori, P
The Relationship between Narrative Skills and Executive Functions across Childhood: A Systematic Review and Meta-Analysis
2023 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
A study on the occasion of the Italian standardization of the ADHD Rating Scale-5: Degree of agreement between parents and teachers, characteristics in the population and functioning deficits of subgroups with ADHD symptoms [Uno studio in occasione della standardizzazione italiana dell’ADHD Rating Scale-5 Grado di accordo fra genitori e insegnanti, caratteristiche nella popolazione e deficit di funzionamento dei sottogruppi con sintomatologie ADHD]
2022 Cavallero, M; Marzocchi, G
L'assessment delle funzioni esecutive: il contributo dei processi di elaborazione uditivo-verbale alla performance
2022 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
La relazione tra competenze narrative e funzioni esecutive nell’infanzia e nell’adolescenza: una meta-analisi della letteratura
2022 Scionti, N; Zampini, L; Marzocchi, G
Le Funzioni Esecutive nei disturbi del neurosviluppo. Dalla valutazione all’intervento
2022 Marzocchi, G; Pecini, C; Usai, M; Viterbori, P
Narrative competence and underlying executive processes in children with typical and atypical development
2022 Scionti, N; Marzocchi, G; Zampini, L
School well-being among self-esteem and academic achievement [Il benessere degli studenti tra autostima e rendimento scolastico]
2022 Palmas, C; Mauri, C; Scionti, N; Marzocchi, G
The QUVA-p: An instrument for teachers for screening self-regulation difficulties in kindergarten [Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia]
2022 Scionti, N; Luzi, G; Zampini, L; Marzocchi, G