ZAMPINI, LAURA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.458
NA - Nord America 6.329
AS - Asia 2.013
SA - Sud America 81
AF - Africa 13
OC - Oceania 10
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 16.909
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.201
IT - Italia 5.029
DE - Germania 710
SG - Singapore 702
CN - Cina 695
SE - Svezia 500
IE - Irlanda 382
RU - Federazione Russa 338
UA - Ucraina 327
HK - Hong Kong 302
FR - Francia 300
GB - Regno Unito 269
NL - Olanda 116
CA - Canada 113
AT - Austria 111
FI - Finlandia 92
VN - Vietnam 76
BR - Brasile 70
CH - Svizzera 53
TR - Turchia 50
DK - Danimarca 48
ES - Italia 47
IN - India 46
ID - Indonesia 43
BE - Belgio 31
IR - Iran 20
TW - Taiwan 19
RO - Romania 17
KR - Corea 15
GR - Grecia 14
MX - Messico 14
JP - Giappone 12
BG - Bulgaria 11
PL - Polonia 11
CZ - Repubblica Ceca 9
AU - Australia 8
HU - Ungheria 8
PT - Portogallo 6
NO - Norvegia 5
PE - Perù 5
PH - Filippine 5
AL - Albania 4
AR - Argentina 4
BD - Bangladesh 4
IL - Israele 4
RS - Serbia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
AM - Armenia 3
EU - Europa 3
LT - Lituania 3
MA - Marocco 3
MT - Malta 3
SC - Seychelles 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
HR - Croazia 2
JO - Giordania 2
KW - Kuwait 2
MY - Malesia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PK - Pakistan 2
ZA - Sudafrica 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AZ - Azerbaigian 1
BH - Bahrain 1
BN - Brunei Darussalam 1
BY - Bielorussia 1
CI - Costa d'Avorio 1
CY - Cipro 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
EG - Egitto 1
GA - Gabon 1
IQ - Iraq 1
JM - Giamaica 1
KE - Kenya 1
MK - Macedonia 1
MN - Mongolia 1
MW - Malawi 1
OM - Oman 1
SI - Slovenia 1
UZ - Uzbekistan 1
VE - Venezuela 1
Totale 16.909
Città #
Ann Arbor 1.471
Milan 681
Singapore 574
Chandler 404
Woodbridge 399
Frankfurt am Main 389
Jacksonville 362
Fairfield 354
Dublin 348
Hong Kong 298
Houston 297
Wilmington 273
Rome 271
Santa Clara 266
Ashburn 253
Dearborn 229
Princeton 189
New York 179
Cambridge 115
Seattle 112
Nanjing 109
Vienna 101
Beijing 85
Shanghai 69
Bologna 66
Dong Ket 64
Lachine 60
Naples 57
Palermo 55
Genoa 54
Bari 53
Padova 52
Fremont 45
Altamura 43
Guangzhou 41
Catania 40
Lawrence 39
Nanchang 38
Turin 38
Boardman 36
Florence 36
Shenyang 34
Verona 33
Hebei 31
Jakarta 31
Andover 30
Monza 30
Bergamo 29
Messina 29
Novate Milanese 27
Gallarate 26
Falls Church 25
London 24
Ottawa 24
Desio 23
Paris 22
Parma 22
Tianjin 22
Helsinki 21
Brussels 20
Cagliari 20
Napoli 20
Arcevia 19
Jinan 18
Mountain View 18
Jiaxing 16
Pune 16
San Diego 16
Venice 16
Zhengzhou 16
Brescia 15
Como 15
Dallas 15
Ningbo 15
Perugia 15
Trento 15
Busto Arsizio 14
Kunming 14
Los Angeles 14
Norwalk 14
Torino 14
Toronto 14
Changsha 13
Montesilvano Marina 13
Segrate 13
Chieti 12
Cinisello Balsamo 12
Lainate 12
Salerno 12
Tehran 12
Gualtieri 11
Mantova 11
Paderno Dugnano 11
Pescara 11
Reggio Emilia 11
Taizhou 11
Trevi 11
Vittoria 11
Bova Marina 10
Crema 10
Totale 9.704
Nome #
Fenomeni tipici e atipici nello sviluppo linguistico di bambini con sindrome di Down 1.471
Ragionamento sequenziale e comprensione del testo narrativo 745
QUVA-p: un questionario per l’identificazione delle difficoltà di autoregolazione nei bambini di età prescolare 603
Vocal and gestural productions of 24-month-old children with sex chromosome trisomies 344
Assessing sequential reasoning skills in typically developing children 339
The comprehension of ironic criticisms and ironic compliments in individuals with Down syndrome: Adding another piece to the puzzle 313
The Challenge of Studying Interaction in Children with Autism Spectrum Disorder during Play Activity with a Robotic Platform 276
The narrative competence task: A standardized test to assess children's narrative skills 264
Narrative and prosodic skills in children and adolescents with Down syndrome and typically developing children 239
Oral narrative competence and literacy skills 236
The emergence of multiword utterances in children with Down syndrome 231
Lo sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down: dati per età cronologica e di sviluppo 228
Fattori di rischio nello sviluppo del linguaggio 226
Narrative competence in Italian children with cochlear implants: a comparison with children matched by chronological or hearing age 224
La competenza narrativa in età prescolare come predittore degli apprendimenti scolastici: uno studio esplorativo 223
Gesture production in the narratives of preschool children 213
Communicative gestures and vocabulary development in 36-month-old children with Down syndrome 212
Produzione gestuale e pre-verbale a 24 mesi in bambini con sindrome di Down e bambini parlatori tardivi 212
Developmental trends of communicative skills in children with chromosome 14 aberrations 211
Early communicative skills of children with Klinefelter syndrome 207
Prosodic skills in children with Down syndrome and in typically developing children 206
Mother-child dyadic co-regulation in children with intellectual disability: a comparison among dyads with chromosome 14 aberrations, Down syndrome, typical development 204
“Your son has Klinefelter syndrome.” How parents react to a prenatal diagnosis 204
Gesture production and language development. A longitudinal study of children with Down syndrome 202
Preverbal skills in 8-month-old children with sex chromosome trisomies 201
Relationships between structural and acoustic properties of maternal talk and children’s early word recognition 200
Lo sviluppo del linguaggio nei bambini affetti dalla sindrome di Down: una ricerca longitudinale 199
Relazione fra gesti e sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down 195
La competenza narrativa orale e scritta di allievi di scuola primaria e secondaria di primo grado 195
Joint attention behaviours and vocabulary development in children with Down syndrome 191
Vocabulary development in children with Down syndrome: Longitudinal and cross-sectional data 185
The QUVA-p: An instrument for teachers for screening self-regulation difficulties in kindergarten [Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia] 180
Prosodic skills in children with Down syndrome: Relationships with lexical and syntactic development 178
Categorizzazione spontanea e sviluppo del vocabolario in bambini con inizio del linguaggio rallentato 174
Maternal input to children with sex chromosome trisomies 173
Similar use of intonation structure in early implanted children and hearing children: The case of Italian 169
Ragionamento sequenziale in età prescolare: relazioni con la comprensione del testo e la complessità sintattica nella narrazione 168
Linguistic and prosodic aspects of child-directed speech: The role of maternal child-rearing experiences 164
Developing with ring 14 syndrome: A survey in different countries 162
Lessico e morfosintassi nella produzione spontanea di bambini con sindrome di Down 161
Prosodia e combinazioni di parole: un confronto tra bambini con sviluppo tipico e bambini con sindrome di Down 159
Characteristics of maternal input to children with Down syndrome: A comparison with vocabulary size and chronological age matched groups 157
Irony comprehension in individuals with Down Syndrome 156
Linguistic and psychomotor development in children with chromosome 14 deletions 156
Capacità attentive e sviluppo del linguaggio nei bambini con sindrome di Down 150
Sequential reasoning and listening comprehension in preschool children. 145
Associations between social isolation and parenting stress during the first wave of COVID-19 in Italian children with special educational needs 141
Linguistic and Psychomotor Development in Children with Chromosome 14 Deletions 140
The role of acoustic and contextual features in the recognition of crying causes 139
La relazione tra competenze narrative e funzioni esecutive nell’infanzia e nell’adolescenza: una meta-analisi della letteratura 136
Vocabulary development in Italian children with Down syndrome 135
Identifying Children with Self-Regulation Problems: Factorial Structure and Psychometric Properties of the QUVA-p, a Screening Tool for Preschool Teachers 134
Guideline recommendations for diagnosis and clinical management of Ring14 syndrome - first report of an ad hoc task force 133
Syntax and prosody in narratives: A study of preschool children 130
From Face To Face To Online Interviews: An Experience Description On University Male And Female Students. 130
Lo sviluppo del vocabolario nei bambini con sindrome di Down 129
Lo sviluppo delle funzioni esecutive in età prescolare: un confronto tra questionari e test 126
A longitudinal study on language development in children with Down syndrome 125
La valutazione della competenza narrativa: standardizzazione di una prova di produzione spontanea per bambini dai 3 agli 8 anni 123
Gesti comunicativi e sviluppo del linguaggio: uno studio longitudinale in bambini con sindrome di Down 122
Lo sviluppo delle abilità narrative in età prescolare. 122
Specific relationships between linguistic and cognitive skills: New evidences in preschool children 121
Lexical and syntactic development in Italian children with Down syndrome 120
Communicative gestures and lexical development in children with Down syndrome. 119
Predictive signs of language delay in preterm infants 118
Comunicazione gestuale e pre-verbale a 24 mesi in bambini con sindrome di Down e bambini parlatori tardivi 118
Categorizzazione spontanea e sviluppo del vocabolario 117
Language acquisition processes in children with Down syndrome 116
La produzione di gesti nelle narrative di bambini in età prescolare 113
Characteristics of maternal input to children with Down syndrome: A comparison with vocabulary size and chronological age matched groups 110
Competenza narrativa ed intonazione: relazioni tra diverse componenti del linguaggio in età prescolare 110
Early developmental pathways and communication good practices. 110
Le relazioni tra lessico e morfosintassi nello sviluppo tipico e atipico 109
Robots for the study of false belief attribution in autis-tic children: An exploratory study 104
Lo sviluppo del linguaggio nei bambini con aberrazioni del cromosoma 14 104
Il ruolo delle caratteristiche acustiche e dei fattori contestuali nel riconoscimento delle cause del pianto 104
Narrative competence and its relationship with language development 103
L’intonazione delle narrazioni di bambini prescolari ed adulti italiani 101
L’intonazione delle narrazioni di bambini ed adulti italiani: un’analisi all’interno dell’approccio autosegmentale metrico 100
Spontaneous sorting and lexical development in Italian late starter children. 99
Produzione gestuale nella comunicazione spontanea di bambini con sindrome di Down a 36 mesi 97
Dati preliminari sulla standardizzazione di una Prova di Riordino Sequenziale per bambini fra 3 e 8 anni 95
Attention regulation in children with Down syndrome and in late-talking children 92
Children's Behavior and Maternal Parenting Stress in Young Children With Sex Chromosome Trisomies 92
L'assessment delle funzioni esecutive: il contributo dei processi di elaborazione uditivo-verbale alla performance 91
Language Development in the Second Year of Life: The Case of Children with Sex Chromosome Trisomies Diagnosed before Birth 88
Prosodic development from 4 to 10 years: Data from the Italian adaptation of the PEPS-C 86
Speech Sound Development in 18-Month-Old Children With Sex Chromosome Trisomies 86
Abilità in un compito di riordino di sequenze e sviluppo del linguaggio in età prescolare 86
L’intonazione delle narrazioni di bambini ed adulti italiani: un’analisi all’interno dell’approccio autosegmentale metrico 80
Competenze linguistiche in bambini di lingua italiana con aberrazione del cromosoma 14 79
Language Development in Sex Chromosome Trisomies: Developmental Profiles at 2 and 4 Years of Age, and Predictive Measures 79
Valutazione dello sviluppo linguistico di bambini con anomalie del cromosoma 14 78
Developmental Profiles in Children and Young Adults with Alexander Disease 69
Narrative competence and underlying executive processes in children with typical and atypical development 67
The Relationship between Narrative Skills and Executive Functions across Childhood: A Systematic Review and Meta-Analysis 64
Le competenze intonative nella produzione di enunciati a più parole: un confronto tra bambini con sviluppo tipico e atipico 61
From Face-to-Face to Online interviews: An Experience description on University Male and Female Students 61
Short report. Narrative competence in Italian preschool children with sex chromosome trisomies 60
Questionario on line: come e perché 60
Totale 17.283
Categoria #
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020684 0 0 0 0 0 0 0 127 187 137 183 50
2020/20212.377 181 89 225 209 204 212 220 170 217 226 188 236
2021/20221.595 138 166 141 142 94 145 57 113 119 74 148 258
2022/20232.823 264 504 320 206 215 398 123 211 216 109 172 85
2023/20242.558 104 131 174 232 272 386 320 176 190 193 171 209
2024/20252.833 266 613 417 334 459 277 424 43 0 0 0 0
Totale 17.550