GEROSA, TIZIANO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.327
NA - Nord America 2.572
AS - Asia 1.106
SA - Sud America 112
AF - Africa 64
OC - Oceania 57
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 9.241
Nazione #
IT - Italia 3.279
US - Stati Uniti d'America 2.498
DE - Germania 496
SG - Singapore 346
RU - Federazione Russa 276
SE - Svezia 259
IE - Irlanda 236
CN - Cina 178
GB - Regno Unito 163
FR - Francia 160
HK - Hong Kong 159
BR - Brasile 95
NL - Olanda 89
ID - Indonesia 77
CA - Canada 63
PH - Filippine 60
CH - Svizzera 58
VN - Vietnam 54
IN - India 50
AU - Australia 49
UA - Ucraina 44
AT - Austria 40
MY - Malesia 40
ES - Italia 39
DK - Danimarca 38
TR - Turchia 32
BE - Belgio 31
FI - Finlandia 31
JP - Giappone 18
KE - Kenya 17
PK - Pakistan 17
PL - Polonia 16
RO - Romania 16
ZA - Sudafrica 16
IR - Iran 13
PT - Portogallo 13
CZ - Repubblica Ceca 11
KR - Corea 11
GR - Grecia 9
PE - Perù 8
CI - Costa d'Avorio 7
MX - Messico 7
UZ - Uzbekistan 7
NG - Nigeria 6
NZ - Nuova Zelanda 6
SA - Arabia Saudita 6
TH - Thailandia 6
IL - Israele 5
NO - Norvegia 5
TW - Taiwan 5
AZ - Azerbaigian 4
DZ - Algeria 4
LB - Libano 4
LU - Lussemburgo 4
UG - Uganda 4
AR - Argentina 3
EG - Egitto 3
LK - Sri Lanka 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
BG - Bulgaria 2
BO - Bolivia 2
CL - Cile 2
ET - Etiopia 2
EU - Europa 2
FJ - Figi 2
HR - Croazia 2
IQ - Iraq 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
QA - Qatar 2
RS - Serbia 2
SC - Seychelles 2
SI - Slovenia 2
SV - El Salvador 2
VE - Venezuela 2
A1 - Anonimo 1
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
AM - Armenia 1
BD - Bangladesh 1
EE - Estonia 1
GH - Ghana 1
HN - Honduras 1
JM - Giamaica 1
KZ - Kazakistan 1
LT - Lituania 1
MA - Marocco 1
OM - Oman 1
TN - Tunisia 1
Totale 9.241
Città #
Ann Arbor 929
Milan 612
Frankfurt am Main 393
Singapore 246
Rome 225
Dublin 213
Hong Kong 144
Wilmington 138
Chandler 126
Santa Clara 90
Ashburn 85
New York 73
Princeton 62
Fairfield 61
Bologna 60
Menlo Park 58
Jakarta 54
Naples 48
Florence 46
Dearborn 42
Turin 42
Chicago 41
Bari 40
Padova 39
Boardman 35
Dong Ket 34
Vienna 34
London 33
Shanghai 32
Palermo 31
Kuala Lumpur 30
Jacksonville 27
Beijing 23
Helsinki 22
Taranto 22
Verona 22
Ottawa 20
Seattle 20
Toronto 20
Brescia 19
Brussels 18
Cambridge 18
Catania 18
Nanjing 18
Paris 18
Council Bluffs 17
Houston 17
Nairobi 17
Nuremberg 17
Aversa 16
Woodbridge 16
Altamura 15
Monza 15
Quezon City 15
Cagliari 14
Perth 14
Trezzano Sul Naviglio 14
Amsterdam 13
Lawrence 13
Los Angeles 13
Lugano 13
Parma 13
Genoa 12
Guangzhou 11
Modena 11
Moscow 11
Sydney 11
Zurich 11
Fiumicino 10
Lehigh Acres 10
Lonate Pozzolo 10
Sacramento 10
Torino 10
Carate Brianza 9
Carovigno 9
Columbus 9
Como 9
Falls Church 9
Pescara 9
Savannah 9
Segrate 9
Trento 9
Trieste 9
Vicenza 9
Bassano del Grappa 8
Bolzano 8
Cantù 8
Cardiff 8
Mountain View 8
Negrar 8
San Diego 8
São Paulo 8
Washington 8
Abidjan 7
Aprilia 7
Athens 7
Borgomanero 7
Brno 7
Cesena 7
Darlington 7
Totale 4.970
Nome #
Strumenti per apprendere o oggetti di apprendimento? Una rilettura critica delle politiche di introduzione delle TIC nella scuola italiana 943
“Mom, dad, look at me”: The development of the Parental Phubbing Scale 715
Smartphone pervasiveness in youth daily life as a new form of digital inequality 568
Benessere Digitale. Validazione di un modello di educazione ai media nella scuola 511
Quality Profile. Questionnaires, Fieldwork, and Data Preparation 499
How to tackle smartphone overuse through media education. A randomized controlled trial 459
L'età dello smartphone. Un'analisi dei predittori sociali dell’età di accesso al primo smartphone personale e delle sue possibili conseguenze nel tempo 382
Intellect is not that expensive: differential association of cultural and socio-economic factors with crystallized intelligence in a sample of Italian adolescents 295
Measuring Adolescents’ Affective Civic Competence: Validity and Cross-Group Equivalence of a Second-Order Hierarchical Latent Construct 239
Adolescenti e cittadinanza attiva. I divari territoriali nel contesto italiano 237
Measurement Invariance with ordered Categorical Variables. Applications in Longitudinal Survey Research 229
Digital well-being. Validation of a digital media education programme in high schools 228
Smartphone Use and Academic Performance: A Pervasiveness Approach Beyond Addiction 227
Different teachers for different students? Evidence on teacher-student matching and its consequences in the Italian case 221
Mobile media education as a tool to reduce problematic smartphone use: Results of a randomised impact evaluation 213
Dall’esclusione digitale al sovrautilizzo: Origini sociali, pervasività dello smartphone e rendimenti scolastici 198
(Mis)informed During COVID-19: How Education Level and Information Sources Contribute to Knowledge Gaps 195
How does employee development affect turnover intentions? 195
Non proprio la stessa scuola. Segregazione degli insegnanti tra scuole e abbinamento insegnanti-studenti come meccanismi nascosti di disuguaglianza nel sistema scolastico italiano 192
How does employee development affect turnover intention? Exploring alternative relationships 188
«Felicità a momenti e futuro incerto»: un approccio narrativo alle prospettive di lavoro nell’università italiana 188
Differential effects of COVID-19 and containment measures on mental health: Evidence from ITA.LI-Italian Lives, the Italian household panel 188
How does employee development affect turnover intentions? The role of affective commitment and perceived employability 180
Birds of a Feather Flock Together. Evidence from a Study on the Networks of First-Year University Students 167
Gender Differences in Higher Education Choices Italian Girls in the Corner? 156
Survey participation and non-response error in a pandemic scenario. Results from the ITA.LI Covid-19 study 153
Cognitive Reserve Potential: Capturing cognitive resilience capability in adolescence 146
Predicting problematic smartphone use over time in adolescence: A latent class regression analysis of online and offline activities 140
Earlier smartphone acquisition negatively impacts language proficiency, but only for heavy media users. Results from a longitudinal quasi-experimental study 138
Stereotipi di genere e vita quotidiana: una ricerca in sei università milanesi 130
ICT e livelli di apprendimento nella scuola primaria: un'ananlisi sull'impatto della LIM in classe 129
What are teacher relational skills? A defining study using a bottom-up modified Delphi method 127
Il capitale culturale familiare degli studenti nativi e immigrati. Un'analisi sull'accesso alla scuola secondaria di II grado 125
Permanent connection and digital inequality: The analysis of the gaps between students with a migratory background and locals [Connessione permanente e disuguaglianza digitale: un’analisi sui divari tra studenti nativi e con status migratorio] 123
La competenza digitale degli studenti della scuola secondaria. I risultati della prima indagine in Italia con test di performance standardizzato 119
LIM e rendimenti scolastici degli studenti italiani: un’analisi di impatto su larga scala 114
Premiati e (s) contenti. Come la condizione contrattuale degli insegnanti italiani incide sulla loro soddisfazione 101
The prevalence of insomnia in different COVID-19 policy phases: Longitudinal evidence from ITA.LI – Italian Lives 91
ICT e livelli di apprendimento nella scuola primaria: un’analisi sull’impatto della LIM in classe 90
Il disegno sperimentale e la valutazione dell’intervento 70
Totale 9.609
Categoria #
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Totale 26.392


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020222 0 0 0 0 0 0 0 0 0 76 81 65
2020/20211.479 55 45 100 227 201 177 167 122 107 75 71 132
2021/2022930 83 97 67 101 96 75 34 38 36 33 130 140
2022/20231.520 183 294 132 117 99 154 108 56 85 62 118 112
2023/20242.058 120 88 124 172 205 239 262 126 209 189 136 188
2024/20252.517 198 245 235 238 315 186 282 172 305 341 0 0
Totale 9.609