CONTE, ELISABETTA

CONTE, ELISABETTA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE PER LA FORMAZIONE "RICCARDO MASSA"  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 76 (tempo di esecuzione: 0.076 secondi).
Titolo Tipologia Data di pubblicazione Autori File
Assessing teachers' social and emotional competence: The validation of SECTRS in Italy, Latvia, and Portugal 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, ICavioni, VConte, EOrnaghi, VPepe, A +
Exploring Stress Factors and Coping Strategies in Italian Teachers after COVID-19: Evidence from Qualitative Data 01 - Articolo su rivista 2024 Conte, ECavioni, VOrnaghi, V
Favorire la salute mentale nella scuola dell'infanzia. Le figure educative come motori di cambiamento 01 - Articolo su rivista 2024 Conte, EGrazzani, I
Il progetto europeo “Teaching to Be”: Promuovere la salute mentale dei docenti con un serious game 03 - Contributo in libro 2024 Cavioni, VConte, EOrnaghi V
Implicit theory of mind in infancy: an experimental study based on an unexpected-identity task 02 - Intervento a convegno 2024 Grazzani, IConte, EDatteri, EPepe, A
La teoria della mente nell'infanzia: la competenza comunicativo-linguistica c'entra? Theory of mind in infancy: does the communicative and linguistic competence matter? 02 - Intervento a convegno 2024 Grazzani, IConte, EDatteri, EPepe, A
Promoting teachers’ wellbeing through a serious game intervention: a qualitative exploration of teachers’ experiences 01 - Articolo su rivista 2024 Cavioni, VConte, EOrnaghi, V
Stress percepito e burnout negli insegnanti: il ruolo del work engagement e delle competenze socio-emotive 02 - Intervento a convegno 2024 Ornaghi, VConte, ECavioni, VFarina, EPepe, A
The development of social cognition in the 0-6 years period. A narrative review focused on the role of language [Lo sviluppo della comprensione sociale Una rassegna narrativa focalizzata sul linguaggio nella fascia 0-6 anni] 01 - Articolo su rivista 2024 Grazzani, IConte, E
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program 01 - Articolo su rivista 2023 Cavioni, ValeriaGrazzani, IlariaOrnaghi, VeronicaAgliati, AlessiaGandellini, SabinaConte, Elisabetta +
Changes in Social-Emotional Skills and Behaviour in Preschool Children after Participation in the Promoting Mental Health at Schools Program: The Social-Emotional Skills of Parents as a Mediator 02 - Intervento a convegno 2023 Conte, Elisabetta +
Measurement Invariance of Children's SEL Competencies: An Examination of the SSIS SEL Brief Scales with a Multi-Informant Sample from Six Countries 01 - Articolo su rivista 2023 Grazzani, ICavioni, VConte, EOrnaghi, V +
Social-Emotional Skills, Behavioural Problems and Learning Outcomes of Elementary School Children 02 - Intervento a convegno 2023 Conte, E +
Supporting Preschoolers’ Mental Health and Academic Learning through the PROMEHS Program: A Training Study 01 - Articolo su rivista 2023 Conte, E.Cavioni, V.Ornaghi, V.Agliati, A.Gandellini, S.Grazzani, I. +
Teaching to be: Un percorso verso il benessere.. Workbook per il docente 04 - Monografia 2023 Ornaghi, VCavioni, VConte, E +
The role of teachers' socio-emotional competence in reducing burnout through increased work engagement 01 - Articolo su rivista 2023 Ornaghi, VConte, ECavioni, VFarina, EPepe, A
Validation of Italian students' self-ratings on the SSIS SEL brief scales 01 - Articolo su rivista 2023 Cavioni, VConte, EGrazzani, IOrnaghi, VPepe, A +
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries 01 - Articolo su rivista 2022 Conte, ElisabettaAgliati, AlessiaCavioni, ValeriaGandellini, SabinaGrazzani, IlariaOrnaghi, Veronica +
Adolescents' resilience during COVID-19 pandemic and its mediating role in the association between SEL and mental health 01 - Articolo su rivista 2022 Grazzani, IAgliati, ACavioni, VConte, EGandellini, SLupica Spagnolo, MOrnaghi, VRossi, FM +
Adolescents’ mental health during the Covid-19 pandemic: The role of SEL skills and resilience 02 - Intervento a convegno 2022 Conte, EGrazzani, IOrnaghi, VCavioni, VAgliati, AGandellini, S +