CAPRIN, CLAUDIA

CAPRIN, CLAUDIA  

DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 66 (tempo di esecuzione: 0.029 secondi).
Titolo Tipologia Data di pubblicazione Autori File
Attachment networks in young adults 01 - Articolo su rivista 2024 Carli, Lucia L.Alì, Paolo AlessandroAnzelmo, ElenaCaprin, ClaudiaCrippa, FrancaGallucci, MarcelloMoioli, Loredana +
Prosocial Behavior in Preschoolers: Effects of Early Socialization Experiences With Peers 01 - Articolo su rivista 2022 Salerni N.Caprin C.
The fairy tale as a means to reinforce learning in mathematics: A didactic experiment at Italian primary school level 01 - Articolo su rivista 2019 Caprin C.Zudini, V. +
The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language 01 - Articolo su rivista 2018 Grazzani, IOrnaghi, VConte, EPepe, ACaprin, C
Children's vulnerability to suggestibility: stability and consistency over time 02 - Intervento a convegno 2017 Caprin, CBenedan, L +
Comprensione delle emozioni e comportamenti sociali a valenza positiva: uno studio in età prescolare 02 - Intervento a convegno 2017 CAPRIN, CLAUDIAORNAGHI, VERONICA MARIAGRAZZANI, ILARIA +
Preschoolers’ prosocial behavior and its relation with language and socio-emotional abilities 02 - Intervento a convegno 2017 CAPRIN, CLAUDIAORNAGHI, VERONICA MARIAGRAZZANI, ILARIA +
Social competence in Russian post-institutionalized children: A comparison of adopted and non-adopted children 01 - Articolo su rivista 2017 CAPRIN, CLAUDIABENEDAN, LAURA +
Una indagine sui legami fra sviluppo delle funzioni esecutive e delle abilità sintattiche a tre anni in bambini prematuri e a termine. 02 - Intervento a convegno 2017 CAPRIN, CLAUDIAMARZOCCHI, GIAN MARCOSPINELLI, MARIA +
Who Are the Children Most Vulnerable to Social Exclusion? The Moderating Role of Self-Esteem, Popularity, and Nonverbal Intelligence on Cognitive Performance Following Social Exclusion 01 - Articolo su rivista 2017 TOBIA, VALENTINA ANTONIARIVA, PAOLOCAPRIN, CLAUDIA
Could temperamental factors explain individual differences in interrogative suggestibility? 03 - Contributo in libro 2016 BENEDAN, LAURACAPRIN, CLAUDIASALERNI, NICOLETTA +
Emotional Arousal and Regulation: Further Evidence of the Validity of the "How I Feel" Questionnaire for Use With School-Age Children 01 - Articolo su rivista 2016 GRAZZANI, ILARIAORNAGHI, VERONICA MARIACAPRIN, CLAUDIA +
Internalizing and Externalizing symptoms in children who are rejected by peers 03 - Contributo in libro 2016 CAPRIN, CLAUDIATAGINI, ANGELATOBIA, VALENTINA ANTONIABENEDAN, LAURAMESSETTI, MARINA +
Lo sviluppo socio-emotivo in età prescolare: uno studio sui correlati del comportamento prosociale 02 - Intervento a convegno 2016 CAPRIN, CLAUDIAGRAZZANI, ILARIAORNAGHI, VERONICA MARIA +
The issue of social competence in post-institutionalized Russian children: an Italian brief report study. 03 - Contributo in libro 2016 BENEDAN, LAURACAPRIN, CLAUDIA +
The relation between preschoolers’ emotion comprehension and their prosocial behavior: The role of age and language 02 - Intervento a convegno 2016 ORNAGHI, VERONICA MARIAGRAZZANI, ILARIACAPRIN, CLAUDIA +
True and false memories in middle childhood: the relationship with cognitive functioning 01 - Articolo su rivista 2016 CAPRIN, CLAUDIABENEDAN, LAURA +
Il comportamento sociale di bambini adottati dalla Federazione Russa: uno studio controllato 01 - Articolo su rivista 2015 CAPRIN, CLAUDIABENEDAN, LAURA +
Lev Vygotskij, figura e opera da (ri)scoprire Un contributo alle teorie dell’educazione 01 - Articolo su rivista 2015 CAPRIN, CLAUDIA +
Pattern di Attaccamento e competenza socio-emotiva: Uno studio in età prescolare 01 - Articolo su rivista 2015 CAPRIN, CLAUDIAGIOVANELLI, CHIARA LIABENEDAN, LAURARIVA CRUGNOLA, CRISTINA +