MANGIATORDI, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.226
NA - Nord America 6.285
AS - Asia 2.127
SA - Sud America 119
OC - Oceania 93
AF - Africa 50
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 17.909
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.102
IT - Italia 5.620
DE - Germania 899
CN - Cina 568
SE - Svezia 462
SG - Singapore 430
FR - Francia 406
IE - Irlanda 368
RU - Federazione Russa 286
GB - Regno Unito 258
PH - Filippine 229
HK - Hong Kong 223
UA - Ucraina 222
CA - Canada 160
DK - Danimarca 133
NL - Olanda 120
VN - Vietnam 113
AT - Austria 86
AU - Australia 84
ID - Indonesia 84
TR - Turchia 84
ES - Italia 81
IN - India 78
FI - Finlandia 68
KR - Corea 66
BR - Brasile 60
MY - Malesia 54
CH - Svizzera 42
BE - Belgio 36
PK - Pakistan 33
TH - Thailandia 32
JP - Giappone 31
IR - Iran 27
CZ - Repubblica Ceca 26
NO - Norvegia 20
PE - Perù 20
MX - Messico 19
TW - Taiwan 18
GR - Grecia 17
PL - Polonia 13
CL - Cile 12
CO - Colombia 11
ZA - Sudafrica 11
EG - Egitto 10
IL - Israele 10
LK - Sri Lanka 10
LT - Lituania 10
NG - Nigeria 10
PT - Portogallo 8
RO - Romania 8
AR - Argentina 7
EU - Europa 7
HR - Croazia 7
MA - Marocco 7
RS - Serbia 7
KZ - Kazakistan 6
MT - Malta 6
NZ - Nuova Zelanda 6
SA - Arabia Saudita 6
AL - Albania 5
BG - Bulgaria 5
EC - Ecuador 4
HU - Ungheria 4
MZ - Mozambico 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
KE - Kenya 3
OM - Oman 3
PA - Panama 3
VE - Venezuela 3
YE - Yemen 3
A1 - Anonimo 2
BH - Bahrain 2
GE - Georgia 2
JO - Giordania 2
LU - Lussemburgo 2
NP - Nepal 2
SC - Seychelles 2
TO - Tonga 2
UY - Uruguay 2
AZ - Azerbaigian 1
BD - Bangladesh 1
BN - Brunei Darussalam 1
DO - Repubblica Dominicana 1
DZ - Algeria 1
IQ - Iraq 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MM - Myanmar 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
PG - Papua Nuova Guinea 1
TJ - Tagikistan 1
TN - Tunisia 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 17.909
Città #
Ann Arbor 1.812
Milan 923
Frankfurt am Main 702
Chandler 423
Singapore 370
Dublin 348
Wilmington 324
Rome 297
Woodbridge 285
Ashburn 269
Dearborn 260
Jacksonville 227
Hong Kong 219
Fairfield 170
Houston 161
Princeton 137
New York 136
Los Angeles 127
Naples 122
Santa Clara 119
Mountain View 115
Nanjing 95
Bari 86
Vienna 82
Florence 75
Jakarta 66
Palermo 64
Dong Ket 56
Seattle 53
Beijing 52
Monza 52
Bologna 50
Padova 49
Turin 49
Boardman 48
Shanghai 46
Nanchang 45
Perugia 43
Brescia 41
Lachine 41
Andover 38
Catania 38
Dallas 38
Cambridge 37
Guangzhou 36
Seoul 36
Shenyang 34
Verona 34
Nocera Superiore 32
Toronto 32
Dalmine 30
Genoa 30
Fremont 29
Zhengzhou 29
Brussels 27
Jinan 27
Kuala Lumpur 27
Parma 26
Davao City 25
Gallarate 25
Bergamo 24
Prague 24
Cagliari 23
Pavia 23
Lawrence 22
Paris 22
Montecatini Terme 21
Ottawa 21
Tianjin 21
Hangzhou 20
Hebei 20
Sesto San Giovanni 20
Changsha 19
Genova 18
Messina 18
Pescara 18
Tortona 18
Altamura 17
London 17
Vicenza 17
Hanoi 16
Kunming 16
Melbourne 16
San Diego 16
Suwon 16
Torino 16
Zurich 16
Cagayan de Oro 15
Como 15
Jiaxing 15
Kocaeli 15
Paderno d'Adda 15
Amsterdam 14
Corato 14
Rho 14
Tarlac City 14
Gainesville 13
Legnano 13
Lima 13
Ningbo 13
Totale 9.967
Nome #
Didattica senza barriere. Universal design, tecnologie e risorse sostenibili 2.641
Costruire inclusione. Progettazione Universale e risorse digitali per la didattica 1.234
Universal design for learning: A meta-analytic review of 80 abstracts from peer reviewed journals 995
Applicazione del Training Mindfulness in bambini con ADHD 789
Facebook influence on university students' media habits: qualitative results from a field research 705
How web design influences user experience: A multi-modal method for real-time assessment during web browsing 480
Applying Multimedia Learning Theory in Primary School - An Experimental Study about learning Settings using Digital Science Contents 459
A Computer Based Support to Guided Note Taking: a Preliminary Study on University Students with Dyslexia 418
"New ECDL training material": Manuals accessible with high readability ["materiale formativo nuova ECDL": Manualistica accessibile ad alta leggibilità] 411
The CATS project 400
Readable texts on university websites: tools and suggestions from user research 392
New perspectives for inclusion: Special Education meets one-to-one computing 356
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment 355
La battaglia per l’inclusione tecnologica nella didattica: notizie dal fronte 292
Disability Services addressing Learning Disabilities: taking students’ voices into account 291
Come ampliare l’inclusività nella presentazione delle conoscenze 246
Application of a clinical training based on mindfulness in children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) 243
Le tecnologie per la gestione diversificata dei processi 224
Contenuti digitali e variabilità dell'apprendimento, verso una progettazione universale 215
Rendere sostenibile la "Progettazione Universale": risorse tecnologiche e didattica inclusiva 215
Universal Design for Learning - a meta-­analytic review of research evidence 200
From Mental Maps to Art: A Project on the University-Bicocca Sense of Place 197
Improving EPUB3 ebooks accessibility through Javascript and CSS 192
Producing Inclusive Digital Learning Materials: A Study On Prospective Teachers 184
Digital Learning 2. La dieta mediale dei giovani universitari 181
Tecnologie Didattiche e Animatori Digitali: uno studio sulle priorità formative in un'ottica di qualità 177
Sustainable Innovation Strategies in Education: OLPC Case Studies in Ethiopia and Uruguay 176
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey 176
University Students and Technologies: Usage, Consumption and Future Trends in the Educational Context 166
Applying Universal Design for Learning guidelines to a blended learning course for prospective teachers 165
Gender differences in online consumption and content production among Italian undergraduate students 159
Giornate di Dialogo dei Dottorandi - III edizione - 29 Maggio 2014 155
Supporting the Introduction of Educational Technology in Inclusive Education Through Universal Design: a Paper Prototype Study 154
Dall'alunno alla classe. Universal Design e apprendimento senza barriere 152
Using Universal Design for Learning Guidelines to Evaluate a Computer Assisted Note Taking Software Solution 151
Italian Undergraduates Join Facebook, but Keep a Critical Distance: "It is Useless, but I’m Using It" 145
How do Italian University students see and use Facebook: is it private, public, or both? 141
600 maestri raccontano la loro vita professionale in video: un progetto di (fully searchable) open data 137
Italian university students and digital technologies: Some results from a field research 136
Farfalla: a step toward an inclusive web 134
Inclusion of Mobility-Impaired Children in the One-to-One Computing Era: A Case Study 134
Moving Assistive Technology on the Web: The Farfalla Experience 132
Il valore dell'eBook 132
Don’t Break the Memory Line: Social Memory, Digital Storytelling and Local Communities 131
Disabled Children and XO Laptop: Integration and Inclusion Patterns inside the CEIBAL Plan in Uruguay 131
Dieta mediale degli studenti universitari: primi risultati di una ricerca quantitativa diacronica 131
Combined use of artificial intelligence and crowdsourcing to provide alternative content for images on websites 131
Inclusion of a motor impaired child in a technology-enhanced mainstream class: a case study 129
Farfalla project: browser-based accessibility solutions 127
Beyond Maps. A Workshop on Users’ Sense of Place and Visual Representation at Milano-Bicocca University 125
Digital learning. La dieta mediale dei giovani universitari italiani 121
Tecnologie educative tra inclusione e design 120
Una mappatura storica di scuole e sezioni a metodo Montessori 118
Giornate di dialogo dei dottorandi I edizione - 4-5 Giugno 2012 117
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts 116
How do University Students Approach Digital Technologies: Empirical Results and Theoretical Considerations 107
La Valigia Intergenerazionale: un viaggio nel design tra mondi, età, culture differenti 107
Navighiamo insieme... il sito del Center for Applied Special Technology (CAST) 103
Lend Me Your Voice – A Constructivist Approach to Augmentative Communication 102
Indicazioni tecnologiche 101
A Picture, a Lighthouse, a Kite: Metaphors of Emergency Teaching 101
How to Teach Science in 1 to1 Primary Schools: An Experimental Study About Learning Objects Efficacy in Critical Contexts 99
Comparing online cognitive load on mobile versus PC-based devices 95
The 'One Laptop Per Child' XO laptop as a PLE. A cognitive artifact beyond hardware and software 92
Dare forma alle idee con Scratch 92
Il framework UDL nella didattica universitaria: dati da un corso online 92
“Le parole sono suoni”: un progetto sperimentale di didattica multimediale tra musica e poesia 90
Progettazione Universale come orizzonte, Universal Design for Learning come bussola 88
A picture of University Students and Facebook: Perspectives for Academic Learning 87
Infanzia, disabilità e accessibilità. Dagli ausili alla progettazione per tutti 87
Hacia un entorno inclusivo 84
Content production and perception of copyright: an analysis of habits and beliefs of internet users 80
Indicazioni metodologiche 79
null 72
Progettazione accessibile e Universal Design for Learning per la Didattica Digitale Integrata: sfide e opportunità 46
Research issues in Historical Mapping of Montessori Schools and Sections in Italy 43
La mappatura digitale delle scuole e delle sezioni Montessori dal 1907 a oggi 43
Futuri insegnanti con disabilità/DSA: un’analisi di esperienze e aspettative 36
Making European collaboration greener: The ONE meeting approach 35
Collaborative agency and sensitive design for social resilience 35
Il web come contesto inclusivo: orizzonti di accessibilità della lettura 31
Seeking Differentiated Instruction in Higher Education: An Analysis of the Literature 31
DSA Board 27
Using Understanding by Design and Differentiated Instruction to teach Strategy and Research Methods in Business Studies 26
Rumori di fondo, tempo tiranno: superare le barriere delle distrazioni tecnologiche 16
Mindfulness and mental health: the importance of a clinical intervention to prevent the effects of a traumatic event. A pilot study 12
Ridurre le barriere nella comunicazione didattica. Spunti dalla teoria della Progettazione Universale. 10
Totale 18.683
Categoria #
all - tutte 47.224
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 47.224


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020962 0 0 0 0 0 0 0 180 318 199 193 72
2020/20212.420 98 94 212 262 207 287 230 176 230 232 149 243
2021/20221.515 159 183 138 182 104 113 61 57 64 69 123 262
2022/20232.670 304 396 196 250 254 394 59 160 211 138 186 122
2023/20244.241 157 155 228 290 364 550 518 331 317 519 460 352
2024/20252.932 309 628 359 315 469 282 397 173 0 0 0 0
Totale 18.683