MANGIATORDI, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.073
NA - Nord America 6.416
AS - Asia 2.543
SA - Sud America 158
OC - Oceania 116
AF - Africa 60
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 19.375
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.223
IT - Italia 6.154
DE - Germania 927
SG - Singapore 706
CN - Cina 570
FR - Francia 485
SE - Svezia 465
RU - Federazione Russa 408
IE - Irlanda 369
HK - Hong Kong 294
GB - Regno Unito 265
PH - Filippine 254
UA - Ucraina 230
CA - Canada 167
NL - Olanda 162
DK - Danimarca 133
VN - Vietnam 115
AU - Australia 101
TR - Turchia 98
BR - Brasile 95
AT - Austria 90
ID - Indonesia 85
ES - Italia 83
IN - India 80
FI - Finlandia 73
KR - Corea 66
MY - Malesia 58
CH - Svizzera 46
BE - Belgio 39
PK - Pakistan 35
TH - Thailandia 34
JP - Giappone 31
IR - Iran 30
CZ - Repubblica Ceca 26
PE - Perù 22
MX - Messico 21
NO - Norvegia 20
GR - Grecia 18
TW - Taiwan 18
ZA - Sudafrica 17
PL - Polonia 13
CL - Cile 12
NZ - Nuova Zelanda 12
CO - Colombia 11
EG - Egitto 11
IL - Israele 11
LT - Lituania 11
LK - Sri Lanka 10
NG - Nigeria 10
PT - Portogallo 10
AR - Argentina 8
MA - Marocco 8
RO - Romania 8
EU - Europa 7
HR - Croazia 7
RS - Serbia 7
AL - Albania 6
KZ - Kazakistan 6
MT - Malta 6
SA - Arabia Saudita 6
BG - Bulgaria 5
IQ - Iraq 5
BD - Bangladesh 4
EC - Ecuador 4
HU - Ungheria 4
KE - Kenya 4
MZ - Mozambico 4
PA - Panama 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
OM - Oman 3
UZ - Uzbekistan 3
VE - Venezuela 3
YE - Yemen 3
A1 - Anonimo 2
AZ - Azerbaigian 2
BH - Bahrain 2
GE - Georgia 2
JO - Giordania 2
LU - Lussemburgo 2
NP - Nepal 2
SC - Seychelles 2
TN - Tunisia 2
TO - Tonga 2
UY - Uruguay 2
AM - Armenia 1
BN - Brunei Darussalam 1
DO - Repubblica Dominicana 1
DZ - Algeria 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MM - Myanmar 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
PG - Papua Nuova Guinea 1
PY - Paraguay 1
TJ - Tagikistan 1
Totale 19.375
Città #
Ann Arbor 1.812
Milan 987
Frankfurt am Main 708
Singapore 425
Chandler 423
Dublin 349
Rome 345
Wilmington 324
Hong Kong 289
Woodbridge 285
Ashburn 273
Dearborn 260
Jacksonville 227
Fairfield 170
Houston 161
Naples 147
Princeton 137
New York 136
Los Angeles 130
Bari 123
Santa Clara 120
Mountain View 115
Nanjing 95
Florence 89
Vienna 86
Turin 70
Palermo 67
Jakarta 66
Bologna 58
Dong Ket 56
Monza 56
Seattle 53
Beijing 52
Padova 49
Boardman 48
Shanghai 48
Catania 47
Nanchang 45
Perugia 43
Brescia 41
Lachine 41
Andover 38
Dallas 38
Cambridge 37
Guangzhou 36
Seoul 36
Genoa 35
Shenyang 34
Toronto 34
Verona 34
Nocera Superiore 32
Bergamo 30
Brussels 30
Dalmine 30
Kuala Lumpur 30
Fremont 29
Zhengzhou 29
Council Bluffs 27
Davao City 27
Jinan 27
Parma 26
Cagliari 25
Gallarate 25
Prague 24
Ottawa 23
Pavia 23
Lawrence 22
Paris 22
Montecatini Terme 21
Tianjin 21
Hangzhou 20
Hebei 20
Moscow 20
Pescara 20
Sesto San Giovanni 20
Zurich 20
Changsha 19
Melbourne 19
Genova 18
London 18
Messina 18
Tortona 18
Altamura 17
Istanbul 17
Vicenza 17
Hanoi 16
Kunming 16
Lipomo 16
San Diego 16
Suwon 16
Sydney 16
Torino 16
Cagayan de Oro 15
Como 15
Helsinki 15
Jiaxing 15
Kocaeli 15
Lima 15
Paderno d'Adda 15
Salerno 15
Totale 10.414
Nome #
Didattica senza barriere. Universal design, tecnologie e risorse sostenibili 3.071
Costruire inclusione. Progettazione Universale e risorse digitali per la didattica 1.305
Universal design for learning: A meta-analytic review of 80 abstracts from peer reviewed journals 1.043
Applicazione del Training Mindfulness in bambini con ADHD 850
Facebook influence on university students' media habits: qualitative results from a field research 733
Applying Multimedia Learning Theory in Primary School - An Experimental Study about learning Settings using Digital Science Contents 500
How web design influences user experience: A multi-modal method for real-time assessment during web browsing 493
A Computer Based Support to Guided Note Taking: a Preliminary Study on University Students with Dyslexia 427
"New ECDL training material": Manuals accessible with high readability ["materiale formativo nuova ECDL": Manualistica accessibile ad alta leggibilità] 423
The CATS project 414
Readable texts on university websites: tools and suggestions from user research 396
New perspectives for inclusion: Special Education meets one-to-one computing 367
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment 364
La battaglia per l’inclusione tecnologica nella didattica: notizie dal fronte 298
Disability Services addressing Learning Disabilities: taking students’ voices into account 295
Application of a clinical training based on mindfulness in children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) 266
Come ampliare l’inclusività nella presentazione delle conoscenze 262
Contenuti digitali e variabilità dell'apprendimento, verso una progettazione universale 231
Le tecnologie per la gestione diversificata dei processi 231
Rendere sostenibile la "Progettazione Universale": risorse tecnologiche e didattica inclusiva 224
From Mental Maps to Art: A Project on the University-Bicocca Sense of Place 208
Universal Design for Learning - a meta-­analytic review of research evidence 205
Producing Inclusive Digital Learning Materials: A Study On Prospective Teachers 200
Improving EPUB3 ebooks accessibility through Javascript and CSS 197
Digital Learning 2. La dieta mediale dei giovani universitari 192
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey 188
Tecnologie Didattiche e Animatori Digitali: uno studio sulle priorità formative in un'ottica di qualità 186
Sustainable Innovation Strategies in Education: OLPC Case Studies in Ethiopia and Uruguay 184
University Students and Technologies: Usage, Consumption and Future Trends in the Educational Context 175
Applying Universal Design for Learning guidelines to a blended learning course for prospective teachers 175
Gender differences in online consumption and content production among Italian undergraduate students 165
Giornate di Dialogo dei Dottorandi - III edizione - 29 Maggio 2014 163
Supporting the Introduction of Educational Technology in Inclusive Education Through Universal Design: a Paper Prototype Study 161
Using Universal Design for Learning Guidelines to Evaluate a Computer Assisted Note Taking Software Solution 161
Dall'alunno alla classe. Universal Design e apprendimento senza barriere 159
Italian Undergraduates Join Facebook, but Keep a Critical Distance: "It is Useless, but I’m Using It" 156
How do Italian University students see and use Facebook: is it private, public, or both? 151
600 maestri raccontano la loro vita professionale in video: un progetto di (fully searchable) open data 145
Italian university students and digital technologies: Some results from a field research 142
Il valore dell'eBook 141
Farfalla: a step toward an inclusive web 139
Inclusion of Mobility-Impaired Children in the One-to-One Computing Era: A Case Study 139
Dieta mediale degli studenti universitari: primi risultati di una ricerca quantitativa diacronica 137
Don’t Break the Memory Line: Social Memory, Digital Storytelling and Local Communities 136
Disabled Children and XO Laptop: Integration and Inclusion Patterns inside the CEIBAL Plan in Uruguay 136
Tecnologie educative tra inclusione e design 136
Combined use of artificial intelligence and crowdsourcing to provide alternative content for images on websites 136
Beyond Maps. A Workshop on Users’ Sense of Place and Visual Representation at Milano-Bicocca University 135
Moving Assistive Technology on the Web: The Farfalla Experience 135
Farfalla project: browser-based accessibility solutions 132
Inclusion of a motor impaired child in a technology-enhanced mainstream class: a case study 132
Progettazione Universale come orizzonte, Universal Design for Learning come bussola 130
Una mappatura storica di scuole e sezioni a metodo Montessori 128
Digital learning. La dieta mediale dei giovani universitari italiani 127
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts 126
Giornate di dialogo dei dottorandi I edizione - 4-5 Giugno 2012 123
How do University Students Approach Digital Technologies: Empirical Results and Theoretical Considerations 117
Il framework UDL nella didattica universitaria: dati da un corso online 116
A Picture, a Lighthouse, a Kite: Metaphors of Emergency Teaching 115
La Valigia Intergenerazionale: un viaggio nel design tra mondi, età, culture differenti 113
Navighiamo insieme... il sito del Center for Applied Special Technology (CAST) 111
Lend Me Your Voice – A Constructivist Approach to Augmentative Communication 111
Indicazioni tecnologiche 108
Comparing online cognitive load on mobile versus PC-based devices 107
How to Teach Science in 1 to1 Primary Schools: An Experimental Study About Learning Objects Efficacy in Critical Contexts 103
Dare forma alle idee con Scratch 100
“Le parole sono suoni”: un progetto sperimentale di didattica multimediale tra musica e poesia 97
Hacia un entorno inclusivo 95
Infanzia, disabilità e accessibilità. Dagli ausili alla progettazione per tutti 95
The 'One Laptop Per Child' XO laptop as a PLE. A cognitive artifact beyond hardware and software 94
A picture of University Students and Facebook: Perspectives for Academic Learning 94
Content production and perception of copyright: an analysis of habits and beliefs of internet users 87
Indicazioni metodologiche 87
Progettazione accessibile e Universal Design for Learning per la Didattica Digitale Integrata: sfide e opportunità 72
null 72
La mappatura digitale delle scuole e delle sezioni Montessori dal 1907 a oggi 56
Futuri insegnanti con disabilità/DSA: un’analisi di esperienze e aspettative 54
Research issues in Historical Mapping of Montessori Schools and Sections in Italy 51
Il web come contesto inclusivo: orizzonti di accessibilità della lettura 45
Making European collaboration greener: The ONE meeting approach 44
Collaborative agency and sensitive design for social resilience 44
Seeking Differentiated Instruction in Higher Education: An Analysis of the Literature 42
Mindfulness and mental health: the importance of a clinical intervention to prevent the effects of a traumatic event. A pilot study 37
Using Understanding by Design and Differentiated Instruction to teach Strategy and Research Methods in Business Studies 35
DSA Board 31
Rumori di fondo, tempo tiranno: superare le barriere delle distrazioni tecnologiche 26
Ridurre le barriere nella comunicazione didattica. Spunti dalla teoria della Progettazione Universale. 16
Totale 20.149
Categoria #
all - tutte 51.302
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 51.302


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020464 0 0 0 0 0 0 0 0 0 199 193 72
2020/20212.420 98 94 212 262 207 287 230 176 230 232 149 243
2021/20221.515 159 183 138 182 104 113 61 57 64 69 123 262
2022/20232.670 304 396 196 250 254 394 59 160 211 138 186 122
2023/20244.241 157 155 228 290 364 550 518 331 317 519 460 352
2024/20254.398 309 628 359 315 469 282 397 346 767 526 0 0
Totale 20.149