The main aim of this paper is to make some remarks on the educational implications of new forms of unease from a theoretical perspective. I explore new forms of unease related to collective imagination. I focus especially on myths of development and catastrophic imaginaries related to social and environmental crises
Ferrante, A. (2013). Le nuove forme di disagio tra mitologie del progresso e immaginari catastrofici: implicazioni pedagogiche. GOVERNARE LA PAURA, 122-155.
Le nuove forme di disagio tra mitologie del progresso e immaginari catastrofici: implicazioni pedagogiche
FERRANTE, ALESSANDRO PETER
2013
Abstract
The main aim of this paper is to make some remarks on the educational implications of new forms of unease from a theoretical perspective. I explore new forms of unease related to collective imagination. I focus especially on myths of development and catastrophic imaginaries related to social and environmental crisesFile in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Ferrante-Le nuove forme di disagio tra mitologie del progresso e immaginari catastrofici.pdf
accesso aperto
Dimensione
237.7 kB
Formato
Adobe PDF
|
237.7 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.