The book presents the process and results of research on the impact of the experience of the theater laboratory within the "C. Beccaria" Juvenile Penal Institute in Milan. The impact assessment was delivered in collaboration with the Puntozero Association and thanks to the support of the Alta Mane Italia Foundation. The research, with a predominantly qualitative approach, is part of the Pedagogy of Marginality and Deviance, of the Pedagogy of Adolescence, and the Pedagogy of Social Inclusion. Its results analyze the impact of the experience of the theater workshop on adolescents in prison, the juvenile penal institution, and on the territory.

Il volume espone il processo e risultati di ricerca relativi valutazione di impatto dell'esperienza del laboratorio teatrale condotto dall'Associazione Puntozero all'interno dell'istituto Penale Minorile "C. Beccaria" di Milano, realizzata grazie alla collaborazione dell'Associazione Puntozero e al sostegno della Fondazione Alta Mane Italia. La ricerca, di approccio prevalentemente qualitativo, si inquadra nell'ambito della Pedagogia della Marginalità e della Devianza, della Pedagogia dell'Adolescenza e della Pedagogia dell'Inclusione sociale. I risultati di ricerca analizzano l'impatto che l'esperienza del laboratorio teatrale avuto sugli adolescenti detenuti, sull'istituto penale minorile e sul territorio.

Barone, P., Berni, V., Palmieri, C., Vaccaro, S. (2022). FARE TEATRO IN CARCERE MINORILE. L’impatto delle attività della compagnia Puntozero all’interno dell’Istituto Penale Minorile Cesare Beccaria di Milano. Milano : FrancoAngeli.

FARE TEATRO IN CARCERE MINORILE. L’impatto delle attività della compagnia Puntozero all’interno dell’Istituto Penale Minorile Cesare Beccaria di Milano

Barone, P;Berni, V;Palmieri, C;Vaccaro, S.
2022

Abstract

The book presents the process and results of research on the impact of the experience of the theater laboratory within the "C. Beccaria" Juvenile Penal Institute in Milan. The impact assessment was delivered in collaboration with the Puntozero Association and thanks to the support of the Alta Mane Italia Foundation. The research, with a predominantly qualitative approach, is part of the Pedagogy of Marginality and Deviance, of the Pedagogy of Adolescence, and the Pedagogy of Social Inclusion. Its results analyze the impact of the experience of the theater workshop on adolescents in prison, the juvenile penal institution, and on the territory.
Monografia o trattato scientifico - Monografia di Ricerca - Prima edizione
impact assessment; pedagogy of adolescence; pedagogy of marginality and deviance; pedagogy of social inclusion; theater in prison
valutazione d'impatto; pedagogia dell'adolescenza; pedagogia della marginalità e della devianza; pedagogia dell'inclusione sociale; teatro in carcere
Italian
2022
9788835139225
FrancoAngeli
134
https://series.francoangeli.it/index.php/oa/catalog/view/785/627/4634
Barone, P., Berni, V., Palmieri, C., Vaccaro, S. (2022). FARE TEATRO IN CARCERE MINORILE. L’impatto delle attività della compagnia Puntozero all’interno dell’Istituto Penale Minorile Cesare Beccaria di Milano. Milano : FrancoAngeli.
open
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
FARE TEATRO IN CARCERE_10565.1.2+ebook.pdf

accesso aperto

Tipologia di allegato: Publisher’s Version (Version of Record, VoR)
Dimensione 3.02 MB
Formato Adobe PDF
3.02 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/371204
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact