The book presents the process and results of research on the impact of the experience of the theater laboratory within the "C. Beccaria" Juvenile Penal Institute in Milan. The impact assessment was delivered in collaboration with the Puntozero Association and thanks to the support of the Alta Mane Italia Foundation. The research, with a predominantly qualitative approach, is part of the Pedagogy of Marginality and Deviance, of the Pedagogy of Adolescence, and the Pedagogy of Social Inclusion. Its results analyze the impact of the experience of the theater workshop on adolescents in prison, the juvenile penal institution, and on the territory.
Il volume espone il processo e risultati di ricerca relativi valutazione di impatto dell'esperienza del laboratorio teatrale condotto dall'Associazione Puntozero all'interno dell'istituto Penale Minorile "C. Beccaria" di Milano, realizzata grazie alla collaborazione dell'Associazione Puntozero e al sostegno della Fondazione Alta Mane Italia. La ricerca, di approccio prevalentemente qualitativo, si inquadra nell'ambito della Pedagogia della Marginalità e della Devianza, della Pedagogia dell'Adolescenza e della Pedagogia dell'Inclusione sociale. I risultati di ricerca analizzano l'impatto che l'esperienza del laboratorio teatrale avuto sugli adolescenti detenuti, sull'istituto penale minorile e sul territorio.
Barone, P., Berni, V., Palmieri, C., Vaccaro, S. (2022). FARE TEATRO IN CARCERE MINORILE. L’impatto delle attività della compagnia Puntozero all’interno dell’Istituto Penale Minorile Cesare Beccaria di Milano. Milano : FrancoAngeli.
FARE TEATRO IN CARCERE MINORILE. L’impatto delle attività della compagnia Puntozero all’interno dell’Istituto Penale Minorile Cesare Beccaria di Milano
Barone, P;Berni, V;Palmieri, C;Vaccaro, S.
2022
Abstract
The book presents the process and results of research on the impact of the experience of the theater laboratory within the "C. Beccaria" Juvenile Penal Institute in Milan. The impact assessment was delivered in collaboration with the Puntozero Association and thanks to the support of the Alta Mane Italia Foundation. The research, with a predominantly qualitative approach, is part of the Pedagogy of Marginality and Deviance, of the Pedagogy of Adolescence, and the Pedagogy of Social Inclusion. Its results analyze the impact of the experience of the theater workshop on adolescents in prison, the juvenile penal institution, and on the territory.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
FARE TEATRO IN CARCERE_10565.1.2+ebook.pdf
accesso aperto
Tipologia di allegato:
Publisher’s Version (Version of Record, VoR)
Dimensione
3.02 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.02 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.