This essay proposes a reflection on some issues and problems that have gone through the history of teaching in the West. In particular, it analyzes the reflections and practices on the role of the teacher, on the teaching methods, on the educational relationship, on the preparation and design of spaces, on the treatment of differences, with particular reference to some thinkers and some historical moments that they proved crucial and significant.
Il contributo propone una riflessione su alcuni temi e problemi che hanno attraversato la storia della didattica in Occidente. In particolare, analizza le riflessioni e le pratiche sul ruolo dell'insegnante, sui metodi di insegnamento, sulla relazione educativa, sulla predisposizione e progettazione degli spazi, sul trattamento delle differenze, con particolare riguardo ad alcuni pensatori e/o ad alcuni momenti storici che si sono rivelati cruciali e significativi.
Seveso, G. (2003). La storia della didattica nel pensiero pedagogico. In E. Nigris (a cura di), Didattica generale (pp. 17-67). Milano : Guerini Editore.
La storia della didattica nel pensiero pedagogico
Seveso, G
2003
Abstract
This essay proposes a reflection on some issues and problems that have gone through the history of teaching in the West. In particular, it analyzes the reflections and practices on the role of the teacher, on the teaching methods, on the educational relationship, on the preparation and design of spaces, on the treatment of differences, with particular reference to some thinkers and some historical moments that they proved crucial and significant.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Seveso Didattica generale.Text.Marked.pdf
Solo gestori archivio
Descrizione: file principale, articolo completo
Dimensione
3.24 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.24 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.