Turin's educational services promote staff participation in key training and organizational processes, emphasizing the active role of personnel as a driver of collaborative change. In particular, critical reflection on the support and onboarding of newly hired teachers and educators has led to the redesign of a hands-on training program, conducted by internal teachers and educators serving as trainers.
I servizi educativi torinesi favoriscono la partecipazione del personale a importanti processi formativi ed organizzativi, puntando sul protagonismo del personale come motore di cambiamento partecipato. In particolare la riflessione critica sull'accompagnamento e l'ingresso di insegnanti ed educatrici neoassunte ha condotto alla riprogettazione di un percorso formativo laboratoriale condotto da insegnanti ed educatrici interne in qualità di formatrici.
Ghidini, D., Regio, C. (2023). Innovare le pratiche di formazione e organizzazione. BAMBINI, 39(5), 33-38.
Innovare le pratiche di formazione e organizzazione
Ghidini, D;
2023
Abstract
Turin's educational services promote staff participation in key training and organizational processes, emphasizing the active role of personnel as a driver of collaborative change. In particular, critical reflection on the support and onboarding of newly hired teachers and educators has led to the redesign of a hands-on training program, conducted by internal teachers and educators serving as trainers.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Ghidini-2023-Bambini-VoR.pdf
Solo gestori archivio
Tipologia di allegato:
Publisher’s Version (Version of Record, VoR)
Licenza:
Tutti i diritti riservati
Dimensione
3.68 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.68 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.