Training student-teachers to become specialized support teachers for classroom inclusion entails adoption of an inclusive approach. In this light we conducted a training initiative that made use of wiki and web-forum tools as a means to promote a collaborative approach. In this study we performed a categorical analysis of students’ reports on the experience, identifying inclusion indexes. The collected data reveal wide-scale use of these inclusion parameters.
La formazione degli studenti che si specializzano per diventare insegnanti di sostegno è finalizzata a favorire lo sviluppo di un approccio inclusivo. Nel presente studio si analizza un’esperienza di tirocinio in cui ci si è avvalsi delle tecnologie Wiki e Forum per favorire un approccio collaborativo. È stata condotta un’analisi categoriale sulle relazioni degli studenti per rilevare gli indici di inclusione presenti. I dati hanno evidenziato un largo utilizzo di tali parametri.
Albanese, O., Aloisi, G., Calligaris, L., Conenna, G., Girani De Marco, B., Garavaglia, A., et al. (2011). La Formazione all'inclusione degli insegnanti di sostegno con Wiki e Forum. TD TECNOLOGIE DIDATTICHE, 52(1), 4-11 [10.17471/2499-4324/234].
La Formazione all'inclusione degli insegnanti di sostegno con Wiki e Forum
Albanese, O;Aloisi, GT;Conenna, G;Girani De Marco, B;Garavaglia, A;Mercadante, L;
2011
Abstract
Training student-teachers to become specialized support teachers for classroom inclusion entails adoption of an inclusive approach. In this light we conducted a training initiative that made use of wiki and web-forum tools as a means to promote a collaborative approach. In this study we performed a categorical analysis of students’ reports on the experience, identifying inclusion indexes. The collected data reveal wide-scale use of these inclusion parameters.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2011 Albanese et al - La Formazione inclusione insegnanti sostegno wiki forum - FULL.pdf
Solo gestori archivio
Dimensione
271.95 kB
Formato
Adobe PDF
|
271.95 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.