The aim of this paper is to celebrate the dignity of the work of family physicians, reflecting about their practice through the metaphor of Bauman’s “Liquid modernity”. Considering the European and the Italian context, three possible educative actions will be suggested for adult education in healthcare, to understand and share the natural dynamic capability of Family Medicine to overcome professional liquidity.

Lo scopo di questo articolo è di celebrare la dignità del lavoro dei medici di famiglia, riflettendo sulla loro pratica attraverso la metafora della “Modernità liquida” di Bauman. Considerando il contesto europeo ed italiano, verranno suggerite tre possibili azioni educative per l’educazione degli adulti nella sanità, al fine di comprendere e condividere la naturale “dynamic capability” della Medicina di Famiglia nel superare la liquidità professionale.

D'Oria, M. (2017). Fostering Dynamic Capabilities in Liquid Healthcare: How Family Medicine "Works". METIS, 1, 1-8.

Fostering Dynamic Capabilities in Liquid Healthcare: How Family Medicine "Works"

D'ORIA, MARIKA
Primo
2017

Abstract

The aim of this paper is to celebrate the dignity of the work of family physicians, reflecting about their practice through the metaphor of Bauman’s “Liquid modernity”. Considering the European and the Italian context, three possible educative actions will be suggested for adult education in healthcare, to understand and share the natural dynamic capability of Family Medicine to overcome professional liquidity.
Articolo in rivista - Review Essay
Liquid Healthcare, Family Medicine
English
giu-2017
2017
1
1
8
none
D'Oria, M. (2017). Fostering Dynamic Capabilities in Liquid Healthcare: How Family Medicine "Works". METIS, 1, 1-8.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/160908
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact