The paper analyzes in a pedagogical perspective the history of girls' and women's education, highlighting the existence of strategies of resistance that have led women and women's communities to develop their own knowledge, parallel to those of official culture, often characterized from the importance of the gesture, of the relationship, of the symbolic value of the object.
Il contributo analizza in prospettiva pedagogica la storia dell'educazione delle bambine e delle donne, mettendo in luce l'esistenza di strategie di resistenza che hanno portato le donne e le comunità femminili a elaborare propri saperi, paralleli a quelli della cultura ufficiale, sovente caratterizzati dall'importanza del gesto, della relazione, del valore simbolico dell'oggetto.
Seveso, G. (2005). Le parole e i saperi delle donne. METIS, 31-50.
Le parole e i saperi delle donne
Seveso, G
2005
Abstract
The paper analyzes in a pedagogical perspective the history of girls' and women's education, highlighting the existence of strategies of resistance that have led women and women's communities to develop their own knowledge, parallel to those of official culture, often characterized from the importance of the gesture, of the relationship, of the symbolic value of the object.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Le parole e i saperi delle donne.pdf
accesso aperto
Descrizione: file principale, articolo completo
Dimensione
1.34 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.34 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.